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Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales - Deusto Business School
Department
Finance and Economics
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Articles in Scientific Journals
Estereotipos sobre género del deporte entre la población guipuzcoana (Gender stereotypes in sport among the population of Gipuzkoa) / Retos. Nuevas tendencias en Educación Fisica, Deporte y Recreación
Mujika Alberdi, Alazne; Garcia Arrizabalaga, Iñaki; Gibaja Martins, Juan Jose
ISBNAR: 1579-1726 / Volume: 51 / Start page: 1226 / End page: 1233 / Date: 2024
Profile of the Political Consumer: An International Comparative Study / Journal of International Consumer Marketing
Schwalb Helguero, Matilde; Garcia Arrizabalaga, Iñaki; Gibaja Martins, Juan Jose
ISBNAR: 0896-1530 / Date: 2022
An exploratory approach of the association between integrated marketing communication and business performance in higher education institutions Journal of Marketing for Higher Education / Journal of Marketing for Higher Education
Gordon Isasi, Janire; Narvaiza Cantin, Lorea; Gibaja Martins, Juan Jose
ISBNAR: 0884-1241 / Date: 2022
Mujeres deportistas: poca visibilidad y mucho estereotipo. Sportswomen: low visibility and largely stereotyped. Mulehres esportistas: baixa visibilidade e muito estereótipo / Cuadernos de Psicología del Deporte
ISBNAR: 1578-8423 / Volume: 3 / Journal number: 21 / Start page: 269 / End page: 283 / Date: 2021
Adoption of digital technologies and backshoring decisions: is there a link? / Operations Management Research
Kamp, Bartholomeus Petrus; Gibaja Martins, Juan Jose
ISBNAR: 1936-9735 / Date: 2021
How do students develop computational thinking? Assessing early programmers in a maze-based online game / Computer Science Education
Guenaga Gomez, Maria Luz; Eguíluz Morán, Andoni; Garaizar Sagarminaga, Pablo; Gibaja Martins, Juan Jose
ISBNAR: 0899-3408 / Date: 2021
Un modelo predictivo del comportamiento de la práctica deportiva entre la generación Millennial A predictive model of sports practice behavior among the Millennial generation / Retos. Nuevas tendencias en Educación Fisica, Deporte y Recreación
Mujika Alberdi, Alazne; Gibaja Martins, Juan Jose; Garcia Arrizabalaga, Iñaki
ISBNAR: 1579-1726 / Journal number: 39 / Start page: 129 / End page: 136 / Date: 2021
Revisiting integrated marketing communication (IMC): a scale to assess IMC in higher education (HE) / Journal of Marketing for Higher Education
ISBNAR: 0884-1241 / Date: 2020
Reflective and Impulsive Predictors of Unhealthy Snack Impulse Buying / Review of Marketing Science
Moayery, Meysam; Narvaiza Cantin, Lorea; Gibaja Martins, Juan Jose
ISBNAR: 2194-5985 / Date: 2019
Un estudio de la actitud ciudadana hacia la presencia de la política en los programas de infoentretenimiento / adComunica
Garcia Arrizabalaga, Iñaki; Gibaja Martins, Juan Jose; Berasategi Zeberio, Miren; Mujika Alberdi, Alazne
ISBNAR: 2174-0992 / Journal number: 16 / Start page: 135 / End page: 155 / Date: 2018
Incidencia de la carrera Behobia-San Sebastián en el fomento de estilo de vida saludable [Impact of the Behobia-San Sebastián Race on Promoting Healthy Lifestyles] / Apunts. Educación Física y Deportes
ISBNAR: 1577-4015 / Journal number: 131 / Start page: 34 / End page: 48 / Date: 2018
Opinión de la población guipuzcoana sobre la figura de las mujeres políticas / Anàlisi. Quaderns de Comunicaciò i Cultura
Garcia Arrizabalaga, Iñaki; Gibaja Martins, Juan Jose; Mujika Alberdi, Alazne
ISBNAR: 0211-2175 / Journal number: 56 / Start page: 49 / End page: 70 / Date: 2017
Who is at the cutting-edge of market trends? Development of a scale for identifying 'Lead-users' / Cuadernos de Economía
ISBNAR: 0210-0266 / Volume: 38 / Journal number: 107 / Start page: 107 / End page: 122 / Date: 2015
Who is at the cutting-edge of market trends? Development of a scale for identifying Lead Users /
Date: 2015
Evaluación de la fragmentación en los Sistemas Regionales de Innovación: Una tipología para el caso de España / Investigaciones Regionales
Gibaja Martins, Juan Jose
ISBNAR: 1695-7253 / Journal number: 28 / Start page: 7 / End page: 36 / Date: 2014
Regional benchmarking in the smart specialisation process: Identification of reference regions based on structural similarity / S3 Working Paper Series
Navarro Arancegui, Mikel Endika; Gibaja Martins, Juan Jose; Franco Rodriguez, Susana; Murciego Alonso, Asier; Gianelle, C.; Hegyi, F.B.; Kleibrink, A.
Journal number: 03/2014 / Date: 2014
User innovation in Gipuzkoa. A descriptive approach / Cuadernos de Administracion
ISBNAR: 0120-3592 / Volume: 26 / Journal number: 46 / Start page: 61 / End page: 82 / Date: 2013
Metodología de benchmarking territorial: la necesidad de identificación de las regiones de referencia / Información Comercial Española. Revista de Economía
Navarro Arancegui, Mikel Endika; Franco Rodriguez, Susana; Murciego Alonso, Asier; Gibaja Martins, Juan Jose
ISBNAR: 0019-977X / Journal number: 869 / Start page: 115 / End page: 132 / Date: 2012
Credibilidad de las fuentes de información sobre responsabilidad social corporativa / Revista de Responsabilidad Social de la Empresa
ISBNAR: 1888-9638 / Volume: 4 / Journal number: 1 / Start page: 59 / End page: 78 / Date: 2012
Las tipologías en los sistemas regionales de innovación. El caso de España / Ekonomiaz: Revista vasca de economía
ISBNAR: 0213-3865 / Volume: I 09 / Journal number: 70 / Start page: 240 / End page: 282 / Date: 2010
Patterns of innovation in EU-25 regions: a typology and policy recommendations / Environment and Planning C: Government and Policy
Navarro Arancegui, Mikel Endika; Gibaja Martins, Juan Jose; Bilbao-Osorio, Bañat; Aguado Muñoz, Ricardo
ISBNAR: 0263-774X / Volume: 27 / Start page: 815 / End page: 840 / Date: 2009
Un estudio sobre el endeudamiento del consumidor: el caso de los hogares vascos. / Estudios de Economía Aplicada
ISBNAR: 1133-3197 / Volume: 27 / Journal number: 2 / Start page: 1 / End page: 38 / Date: 2009
Un estudio sobre el perfil de hogares endeudados y sobreendeudados: el caso de los hogares vascos. / Documentos de trabajo. FUNCAS
Journal number: Documento 458 / Start page: 1 / End page: 40 / Date: 2009
Patterns of innovation in the EU-25 regions: a typology and policy recommendations / Working paper del Instituto Vasco de Competitividad
Journal number: WPS2008-04 / Start page: 1 / End page: 36 / Date: 2008
La actitud hacia la publicidad (1999-2004) / Estudios Empresariales
ISBNAR: 0425-3698 / Journal number: 121 / Start page: 80 / End page: 90 / Date: 2006
Un estudio comparativo en el tiempo de la actitud hacia la publicidad / Mundaiz
ISBNAR: 0213-3040 / Journal number: 68 / Start page: 9 / End page: 31 / Date: 2004
A study of the effect of cause-related marketing on the attitude towards the brand: the case of Pepsi in Spain / Journal of Nonprofit and Public Sector Marketing
ISBNAR: 1049-5142 / Journal number: 11 / Start page: 111 / End page: 136 / Date: 2003
Euskera y publicidad. Un estudio sobre la validez de la Teoría de la Acomodación / Mundaiz
ISBNAR: 0213-3040 / Journal number: 63 / Start page: 105 / End page: 133 / Date: 2002
La respuesta a una demanda social. Marketing social corporativo / Estudios Empresariales
ISBNAR: 0425-3698 / Journal number: 105 / Start page: 26 / End page: 32 / Date: 2001
Articles Published Online
Typologies of innovation based on statistical analysis for European and Spanish Regions
Gibaja Martins, Juan Jose; Navarro Arancegui, Mikel Endika
URL: http://www.urv.cat/media/upload//arxius/Catedra_Innovacio/working_paper_navarro_and_gibaja.pdf / Date: 2009
Books
Regional Entrepreneurship Monitor. CAPV Informe Ejecutivo 2004
Peña Legazkue, Iñaki; Aranguren Querejeta, Maria Jose; Gibaja Martins, Juan Jose; Arando Lasagabaster, Saioa; Navarro Arancegui, Mikel Endika; Olarte, F.J.; Rodríguez, Arturo; Saiz, María
ISBNLM: 84-8419-005-6 / Date: 2005
Distribuciones muestrales de probabilidad en el muestreo aleatorio simple
ISBNLM: 84-89062-06-4 / Date: 1996
Estimación de parámetros en el muestreo aleatorio simple
ISBNLM: 84-89062-08-0 / Date: 1996
Tablas de contingencia y pruebas de bondad de ajuste
ISBNLM: 84-89062-07-2 / Date: 1996
Chapters of Books
How do students develop computational thinking? Assessing early programmers in a maze-based online game / Assessing Computational Thinking An Overview of the Field
ISBNCO: 1032555300 / Date: 2023
Las plataformas virtuales de running, nuevas modalidades de participación y nuevos participantes / LA SOCIEDAD POST-COVID: Una mirada multidisciplinar
ISBNCO: 978-84-7074-935-3 / Start page: 202 / End page: 220 / Date: 2022
The Behobia: San Sebastian Race? Promoting Sport, Health and the Quality of Community Life / Applied Social Marketing and Quality ofLife Case Studies froman International Perspective
ISBNCO: 978-3-030-83285-8 / Start page: 189 / End page: 204 / Date: 2022
The Behobia/San Sebastián Race: Running Past the Boundaries of Sport / Social Innovation and Entrepreneurship in the Fourth Sector
ISBNCO: 978-3-030-75714-4 / Start page: 123 / End page: 145 / Date: 2021
The international manager: innovation as a competitive advantage / Managerial Competencies for Multinational Businesses
Jareño Goikoetxea, Angel; Gibaja Martins, Juan Jose; Arizkuren Eleta, Amaia
ISBNCO: 9781522557814 / Start page: 257 / End page: 274 / Date: 2018
Un estudio descriptivo sobre la incidencia de carreras de fondo en la adopción y fomento de estilos de vida saludable desde la perspectiva de género y edad / Representaciones artísticas y sociales del envejecimiento
ISBNCO: 978-84-9148-614-5 / Start page: 219 / End page: 240 / Date: 2018
Innovation Gaps: A Typology for Spain / Innovation Drivers and Regional Innovation Strategies
ISBNCO: 9781138945326 / Start page: 45 / End page: 65 / Date: 2016
El boicot a productos y marcas como expresión del consumo político. Una aproximación a la realidad europea. José Luis Vázquez, Óscar Licandro y Ana Lanero (eds.) / Perspectivas en el estudio de la Responsabilidad Social Corporativa. Aplicaciones prácticas en Uruguay y España
ISBNCO: 978-9974-8491-1-2 / Start page: 165 / End page: 184 / Date: 2014
Actuación del consumidor ante la Irresponsabilidad Social Corporativa / Marketing y Sociedad: aplicaciones sectoriales del marketing no lucrativo
ISBNCO: 978-84-338-5546- / Start page: 25 / End page: 49 / Date: 2013
Los datasexuales: una nueva tribu urbana / Casos de comportamiento del consumidor. Reflexiones para la dirección de marketing
Gibaja Martins, Juan Jose; Mujika Alberdi, Alazne; Garcia Arrizabalaga, Iñaki
ISBNCO: 978-84-7356-956-9 / Start page: 220 / End page: 227 / Date: 2013
Con los biberones no se juega / Casos de comportamiento del consumidor. Reflexiones para la dirección de marketing
ISBNCO: 978-84-7356-956-9 / Start page: 316 / End page: 359 / Date: 2013
Territorial benchmarking methodology: the need to identify reference regions / Innovation, Global Change and Territorial Resilience
Start page: 99 / End page: 132 / Date: 2013
Opinión de la juventud universitaria guipuzcoana sobre la figura de la "mujer política" / Representaciones de las mujeres políticas en prensa
Start page: 143 / End page: 176 / Date: 2013
Opinión de la juventud universitaria guipuzcoana sobre la figura de la «mujer política» / Representaciones de las mujeres políticas en la prensa
Garcia Arrizabalaga, Iñaki; Mujika Alberdi, Alazne; Gibaja Martins, Juan Jose
ISBNCO: 978-84-9830-358-2 / Start page: 143 / End page: 176 / Date: 2012
¿Cuánto le importan al consumidor la responsabilidad y la irresponsabilidad social corporativas? / Responsabilidad Social Empresarial. El camino para la organización innovadora, competitiva y sostenible
ISBNCO: 978-980-244-722-0 / Start page: 101 / End page: 122 / Date: 2012
Territorial Benchmarking Methodology: The Need to Identify Reference Regions / Innovation, Global Change And Territorial Resilience
Navarro Arancegui, Mikel Endika; Gibaja Martins, Juan Jose; Franco, Silvia; Murciego Alonso, Asier
ISBNCO: 10: 0857935747 / Start page: 99 / End page: 136 / Date: 2012
Typologies of Innovation Based on Statistical Analysis for European and Spanish Regions / Interactive Learning for innovation
Start page: 234 / End page: 274 / Date: 2012
Metodología de Benchmarking Territorial: Necesidad de identificación de las regiones de referencia / Territorios innovadores y competitivos
Start page: 343 / End page: 374 / Date: 2011
El análisis de bechmarking y la identificación de regiones de referencia: aplicación al País Vasco / Indicadores de innovación y benchmarking: Reflexión y propuesta para el País Vasco
Franco Rodriguez, Susana; Navarro Arancegui, Mikel Endika; Gibaja Martins, Juan Jose
Start page: 298 / End page: 371 / Date: 2011
Activismo y participación ciudadana a favor del comportamiento empresarial socialmente responsables. El caso de Gipuzkoa / Gestión socialmente responsable
Mujika Alberdi, Alazne; García Arrizabalaga, Iñaki; Gibaja Martins, Juan Jose
ISBNCO: 978-84-9830-293-6 / Start page: 259 / End page: 339 / Date: 2011
Activismo y participación ciudadana a favor del comportamiento empresarial socialmente responsable / Gestión socialmente responsable
Tipologías de innovación basadas en análisis estadísticos para las regiones europeas y españolas / Innovación y aprendizaje: lecciones para el diseño de políticas
Navarro Arancegui, Mikel Endika; Gibaja Martins, Juan Jose
ISBNCO: 978-84-693-3526-0 / Start page: 158 / End page: 205 / Date: 2010
Relación entre responsabilidad social y competitividad / Responsabilidad Social Empresarial. Competitividad y casos de buenas prácticas en PYMEs
ISBNCO: 978-84-9830-197-7 / Start page: 21 / End page: 54 / Date: 2009
Papelería Tamayo. El marketing social y humanista en el comercio / Responsabilidad Social Empresarial. Competitividad y casos de buenas prácticas en pymes
ISBNCO: 978-84-9830-197-7 / Start page: 237 / End page: 260 / Date: 2009
Opinión del consumidor guipuzcoano sobre la Responsabilidad Social Corporativa / Empresa y Responsabilidad Social en Gipuzkoa
ISBNCO: 978-84-9830-121-2 / Start page: 137 / End page: 172 / Date: 2007
Las bebidas energéticas / Comportamiento de compra del consumidor. 29 casos reales
Start page: 349 / End page: 371 / Date: 2006
Obesidad y comida rápida / Comportamiento de compra del consumidor. 29 casos reales
Date: 2006
Cuestión de kilos... y de salud / Comportamiento de compra del consumidor. 29 casos reales
ISBNCO: 84-7356-443-X / Start page: 361 / End page: 371 / Date: 2006
Moralidad, inmoralidad y amoralidad / Preguntas éticas en cuestiones disputadas hoy
Marketing con causa. ¿Oportunismo o buenas intenciones? / Preguntas éticas en cuestiones disputadas hoy
Start page: 201 / End page: 208 / Date: 2006
Las bebidas energéticas / Comportamientos de compra del consumidor. 29 casos reales
ISBNCO: 84-7356-443-X / Start page: 349 / End page: 360 / Date: 2006
Moralidad, inmoralidad y amoralidad del marketing / Preguntas éticas en cuestiones disputadas hoy
ISBNCO: 84-9830-013-4 / Start page: 209 / End page: 213 / Date: 2005
Regional Entrepreneurship Monitor / Comunidad Autónoma del País Vasco 2004
Peña Legazkue, Iñaki; Arondo, S.; Gibaja Martins, Juan Jose; Irastorza Arandia, Nahikari; Navarro Arancegui, Mikel; Olarte Marin, Francisco José
ISBNCO: 84-8419-005-6 / Date: 2005
A study on the effect of cause-related marketing on the attitude towards the brand: the case of Pepsi in Spain / Nonprofit and Business Sector Collaboration: Cause-Related Marketing, Sponsorships, and Other corporate-Nonprofit Dealings
ISBNCO: 0-7890-1992-2 / Start page: 111 / End page: 135 / Date: 2003
Los cigarrillos Fortuna y la campaña For 0'7 / Experiencias y casos de comportamiento del consumidor
ISBNCO: 84-7356-265-8 / Start page: 315 / End page: 328 / Date: 2001
Adelgazar no siempre es inocuo / Experiencias y casos de comportamiento del consumidor
ISBNCO: 84-7356-265-8 / Start page: 329 / End page: 341 / Date: 2001
Supervised Theses
Revisiting integrated marketing communication (IMC): assessment of IMC and performance in higher education (HE)
GORDON ISASI, JANIRE
Date: 2020
La competencia numérica en los estudios de periodismo
REFLECTIVE AND IMPULSIVE PREDICTORS OF IMPULSE BUYING: A MULTIDISCIPLINARY APPROACH
MOAYERY, MEYSAM
Date: 2019
FACTORES QUE FAVORECEN EL COMPORTAMIENTO INNOVADOR DE LOS TRABAJADORES
JAREÑO GOIKOETXEA, ANGEL
Date: 2017
Public policy actors, processes, decisions and evaluation: The case of FLOSS in Spain (2003-2013)
Date: 2016
Política clúster en Uruguay 2005-2013: ciclo reflexivo, factores críticos y fallos de intervención
Cetrulo, Fernando
La eficacia del sistema regional de innovación
Alberdi, Xabier
Date: 2014
Elaboración de una propuesta de medición de la eficiencia técnica global de las entidades financieras en dos etapas a través del método DEA
Date: 2013
Un estudio de la eficiencia técnica en la red de oficinas de la banca universal venezolana a través del método DEA en los años 2003 y 2004
Date: 2008
La integración de la gestión de prevención de riesgos laborales en la gestión de la empresa
Activismo ciudadano en Euskadi. Una alternativa a la participación política convencional
Congress name: Activismo ciudadano en Euskadi. Una alternativa a la participación política convencional / Country: España / Publication name: Activismo ciudadano en Euskadi. Una alternativa a la participación política convencional / Start date: 2024/12/10 / End date: 2024/12/11
Un estudio sobre la actitud de las mujeres guipuzcoanas hacia la práctica deportiva en el marco de la estrategia 50/50/25 de la carrera Behobia-San Sebastián
Congress name: Un estudio sobre la actitud de las mujeres guipuzcoanas hacia la práctica deportiva en el marco de la estrategia 50/50/25 de la carrera Behobia-San Sebastián / ISBN: 978-84-18321-32-0 / Country: España / Web: https://gesport.unizar.es/es/international-conference/ / Publication name: Un estudio sobre la actitud de las mujeres guipuzcoanas hacia la práctica deportiva en el marco de la estrategia 50/50/25 de la carrera Behobia-San Sebastián / Start date: 2021/07/14 / End date: 2021/07/16
Las plataformas virtuales de running, nuevas modalidades de participación y nuevos participantes
Congress name: Las plataformas virtuales de running, nuevas modalidades de participación y nuevos participantes / Country: España / Web: http://www.sociedadpostcovid.com/ / Publication name: Las plataformas virtuales de running, nuevas modalidades de participación y nuevos participantes / Start date: 2021/07/07 / End date: 2021/07/08
Integrated Marketing Communication (IMC) in Higher Education (HE): a proposal for an IMC scale
Congress name: Integrated Marketing Communication (IMC) in Higher Education (HE): a proposal for an IMC scale / Country: España / Web: https://www.academyofmarketing.org/sigs/marketing-higher-education-sig/ / Publication name: Integrated Marketing Communication (IMC) in Higher Education (HE): a proposal for an IMC scale / Start date: 2019/04/01 / End date: 2019/04/02
Un estudio descriptivo sobre la incidencia de carreras de fondo en la adopción y fomento de estilos de vida saludable desde la perspectiva de género y edad
Mujika Alberdi, Alazne; Gibaja Martins, Juan Jose
Congress name: Un estudio descriptivo sobre la incidencia de carreras de fondo en la adopción y fomento de estilos de vida saludable desde la perspectiva de género y edad / Country: España / Publication name: Un estudio descriptivo sobre la incidencia de carreras de fondo en la adopción y fomento de estilos de vida saludable desde la perspectiva de género y edad / Start date: 2017/11/16 / End date: 2017/11/17
Un estudio descriptivo sobre el uso del boicot por los ciudadanos europeos como herramienta para promover la sostenibilidad
Congress name: Un estudio descriptivo sobre el uso del boicot por los ciudadanos europeos como herramienta para promover la sostenibilidad / City: Bogotá / Country: Colombia / Web: http://emprende.universidadean.edu.co/congreso-virtual/agenda / Publication name: Un estudio descriptivo sobre el uso del boicot por los ciudadanos europeos como herramienta para promover la sostenibilidad / Start date: 2016/10/26 / End date: 2016/10/28
VII Congreso Internacional Virtual en Gestión Emprendimiento e Innovación. Emprendimiento Sostenible. Un estudio descriptivo sobre el uso del boicot por los ciudadanos europeos como herramienta para promover la sostenibilidad
Congress name: VII Congreso Internacional Virtual en Gestión Emprendimiento e Innovación. Emprendimiento Sostenible. Un estudio descriptivo sobre el uso del boicot por los ciudadanos europeos como herramienta para promover la sostenibilidad / Country: Colombia / Publication name: VII Congreso Internacional Virtual en Gestión Emprendimiento e Innovación. Emprendimiento Sostenible. Un estudio descriptivo sobre el uso del boicot por los ciudadanos europeos como herramienta para promover la sostenibilidad / Date: 2016/10/01
A Dual-Process of Impulse Buying: An Integrative Literature Review
Narvaiza Cantin, Lorea; Gibaja Martins, Juan Jose; Moayery, Meysam
Congress name: A Dual-Process of Impulse Buying: An Integrative Literature Review / City: Lisboa / Country: Portugal / Web: http://iciemc.pt/ / Publication name: A Dual-Process of Impulse Buying: An Integrative Literature Review / Start date: 2016/05/20 / End date: 2016/05/21
Don't compare apples with oranges. Methodology for the identification of reference regions in RIS3
Congress name: Don't compare apples with oranges. Methodology for the identification of reference regions in RIS3 / Country: España / Publication name: Don't compare apples with oranges. Methodology for the identification of reference regions in RIS3 / Date: 2013/11/29
Mapping the Efficiency of Regional Innovation Systems: a typology for Spanigh Regions
Congress name: Mapping the Efficiency of Regional Innovation Systems: a typology for Spanigh Regions / Publication name: Mapping the Efficiency of Regional Innovation Systems: a typology for Spanigh Regions / Date: 2013/11/23
Evaluating Associative Subsystem's effectiveness in Regional Innovation Systems: A typology for Spain
Congress name: Evaluating Associative Subsystem's effectiveness in Regional Innovation Systems: A typology for Spain / Publication name: Evaluating Associative Subsystem's effectiveness in Regional Innovation Systems: A typology for Spain / Start date: 2013/10/10 / End date: 2013/10/11
Boycotting around Europe. A consumer tool to promote sustainability
Congress name: Boycotting around Europe. A consumer tool to promote sustainability / City: Filgueiras / Country: Portugal / Publication name: Boycotting around Europe. A consumer tool to promote sustainability / Date: 2012/12/14
Mapping the efficiency of Regional Innovation Systems
Congress name: Mapping the efficiency of Regional Innovation Systems / Publication name: Mapping the efficiency of Regional Innovation Systems / Start date: 2012/11/22 / End date: 2012/11/23
Actuación del consumidor ante la Irresponsabilidad Social Corporativa
Congress name: Actuación del consumidor ante la Irresponsabilidad Social Corporativa / Country: España / Publication name: Actuación del consumidor ante la Irresponsabilidad Social Corporativa / Date: 2011/12/16
Ponente en la mesa de trabajo retos y Oportunidades para el Marketing Público y No Lucrativo 2011"
Congress name: Ponente en la mesa de trabajo retos y Oportunidades para el Marketing Público y No Lucrativo 2011" / Country: España / Publication name: Ponente en la mesa de trabajo retos y Oportunidades para el Marketing Público y No Lucrativo 2011" / Date: 2011/12/16
Territorial benchmarking methodology: The need to identify reference regions
Navarro Arancegui, Mikel Endika; Gibaja Martins, Juan Jose; Franco Rodriguez, Susana; Murciego Alonso, Asier
Congress name: Territorial benchmarking methodology: The need to identify reference regions / Country: España / Publication name: Territorial benchmarking methodology: The need to identify reference regions / Date: 2011/10/01
Una introducción a las técnicas de Econometría Empresarial
Congress name: Una introducción a las técnicas de Econometría Empresarial / Country: España / Publication name: Una introducción a las técnicas de Econometría Empresarial / Start date: 2011/05/26 / End date: 2011/05/27
Juventud y consumo sostenible. Un estudio de opiniones y hábitos
Congress name: Juventud y consumo sostenible. Un estudio de opiniones y hábitos / City: Covilha / Country: Portugal / Publication name: Juventud y consumo sostenible. Un estudio de opiniones y hábitos / Date: 2010/12/17
Ponente en la Mesa de Trabajo "Retos y Oportunidades para el Marketing Público y No Lucrativo 2010"
Mujika Alberdi, Alazne; Gibaja Martins, Juan Jose; García Arrizabalaga, Iñaki
Congress name: Ponente en la Mesa de Trabajo "Retos y Oportunidades para el Marketing Público y No Lucrativo 2010" / City: Covilha / Country: Portugal / Publication name: Ponente en la Mesa de Trabajo "Retos y Oportunidades para el Marketing Público y No Lucrativo 2010" / Date: 2010/12/17
Miembro del comité científico en el II Congreso Internacional de Casos Docentes en Marketing Público y No Lucrativo, "El Reto de la Responsabilidad y de la Sostenibilidad".
Congress name: Miembro del comité científico en el II Congreso Internacional de Casos Docentes en Marketing Público y No Lucrativo, "El Reto de la Responsabilidad y de la Sostenibilidad". / City: Covilha / Country: Portugal / Publication name: Miembro del comité científico en el II Congreso Internacional de Casos Docentes en Marketing Público y No Lucrativo, "El Reto de la Responsabilidad y de la Sostenibilidad". / Date: 2010/12/17
Juventud y Consumo Sostenible. Un estudio de opiniones y hábitos.
Congress name: Juventud y Consumo Sostenible. Un estudio de opiniones y hábitos. / ISBN: 978-84-614-7146-1 / City: Covilha / Country: Portugal / Web: http://www.aimpn.es / Publication name: Juventud y Consumo Sostenible. Un estudio de opiniones y hábitos. / Start date: 2010/12/13 / End date: 2010/12/17
Participación en el comité científico
Congress name: Participación en el comité científico / Publication name: Participación en el comité científico / Start date: 2010/12/01 / End date: 2010/12/02
A LONGITUDINAL STUDY OF THE ATTITUDE TOWARD ADVERTISING (2003-2010)
Congress name: A LONGITUDINAL STUDY OF THE ATTITUDE TOWARD ADVERTISING (2003-2010) / ISBN: 978-953-56385-0-6 / City: Dubrovnik / Country: Croacia / Web: http://www.gbc-dubrovnik.com / Publication name: A LONGITUDINAL STUDY OF THE ATTITUDE TOWARD ADVERTISING (2003-2010) / Start date: 2010/10/13 / End date: 2010/10/16
¿Quién debería informar sobre la Responsabilidad Social Corporativa desarrollada por las empresas?
Congress name: ¿Quién debería informar sobre la Responsabilidad Social Corporativa desarrollada por las empresas? / Country: España / Web: www.aurkilan.org/eben-2010 / Publication name: ¿Quién debería informar sobre la Responsabilidad Social Corporativa desarrollada por las empresas? / Start date: 2010/06/23 / End date: 2010/06/25
Tamayo Papel. La responsabilidad social en el marketing de un pequeño comercio minorista
Congress name: Tamayo Papel. La responsabilidad social en el marketing de un pequeño comercio minorista / ISBN: 978-84-613-9169-1 / Country: España / Publication name: Tamayo Papel. La responsabilidad social en el marketing de un pequeño comercio minorista / Date: 2009/12/18
Miembro del comité científico
Congress name: Miembro del comité científico / Publication name: Miembro del comité científico / Date: 2009/12/18
Tamayo Papel: La Responsabilidad Social en el Marketing de un Pequeño Comercio Minorista
Congress name: Tamayo Papel: La Responsabilidad Social en el Marketing de un Pequeño Comercio Minorista / ISBN: 978-84-613-9169-1 / Country: España / Publication name: Tamayo Papel: La Responsabilidad Social en el Marketing de un Pequeño Comercio Minorista / Start date: 2009/12/15 / End date: 2009/12/18
CONSUMERS' PERCEPTION OF SOURCE CREDIBILITY TO COMMUNICATE ABOUT CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY
Congress name: CONSUMERS' PERCEPTION OF SOURCE CREDIBILITY TO COMMUNICATE ABOUT CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY / City: Klagenfurt am Woerthersee / Country: Austria / Web: www.icoria.org / Publication name: CONSUMERS' PERCEPTION OF SOURCE CREDIBILITY TO COMMUNICATE ABOUT CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY / Start date: 2009/06/25 / End date: 2009/06/27
Typologies of innovation based on statistical analysis for European and Spanish regions
Congress name: Typologies of innovation based on statistical analysis for European and Spanish regions / Country: España / Publication name: Typologies of innovation based on statistical analysis for European and Spanish regions / Date: 2009/05/10
Regional innovation systems in EU-10: a typology and policy recommendations
Navarro Arancegui, Mikel Endika; Gibaja Martins, Juan Jose; Bilbao-Osorio, Beñat; Aguado Muñoz, Ricardo
Congress name: Regional innovation systems in EU-10: a typology and policy recommendations / City: México DF / Country: Mejico / Publication name: Regional innovation systems in EU-10: a typology and policy recommendations / Start date: 2008/09/22 / End date: 2008/09/25
Patterns of innovation in the EU-25 regions: a typology and policy recommendations
Congress name: Patterns of innovation in the EU-25 regions: a typology and policy recommendations / Country: España / Publication name: Patterns of innovation in the EU-25 regions: a typology and policy recommendations / Start date: 2008/09/10 / End date: 2008/09/12
Knowledge spillovers at a subregional level. The counties of the Basque Country
Navarro Arancegui, Mikel Endika; Gibaja Martins, Juan Jose; Cermelli, Massimo
Congress name: Knowledge spillovers at a subregional level. The counties of the Basque Country / Country: España / Publication name: Knowledge spillovers at a subregional level. The counties of the Basque Country / Start date: 2008/09/10 / End date: 2008/09/12
Innovation, R&D and Economic Growth. A Typology for the EU-25 Regions and Policy Recommendations
Congress name: Innovation, R&D and Economic Growth. A Typology for the EU-25 Regions and Policy Recommendations / City: Liverpool / Country: Reino Unido / Web: http://www.regional-studies-assoc.ac.uk/events/270508papers.asp / Publication name: Innovation, R&D and Economic Growth. A Typology for the EU-25 Regions and Policy Recommendations / Start date: 2008/08/27 / End date: 2008/08/31
Regional innovation systems in EU-25. A typology of EU-25 regions and some policy recommendations based on R&D and innovation activities attending the Regional Innovation Systems framework
Aguado Muñoz, Ricardo; Bilbao-Osorio, Beñat; Gibaja Martins, Juan Jose; Navarro Arancegui, Mikel Endika
Congress name: Regional innovation systems in EU-25. A typology of EU-25 regions and some policy recommendations based on R&D and innovation activities attending the Regional Innovation Systems framework / Country: España / Publication name: Regional innovation systems in EU-25. A typology of EU-25 regions and some policy recommendations based on R&D and innovation activities attending the Regional Innovation Systems framework / Start date: 2008/07/10 / End date: 2008/07/11
Measuring Regional Competitiveness
Wilson, James; Aranguren Querejeta, Maria Jose; Navarro Arancegui, Mikel Endika; Gibaja Martins, Juan Jose
Congress name: Measuring Regional Competitiveness / Country: España / Publication name: Measuring Regional Competitiveness / Start date: 2008/07/10 / End date: 2008/07/11
Regional innovation systems in EU-25: a typology and policy recommendations.
Navarro Arancegui, Mikel Endika; Gibaja Martins, Juan Jose; Aguado Muñoz, Ricardo; Bilbao-Osorio, Beñat
Congress name: Regional innovation systems in EU-25: a typology and policy recommendations. / City: Copenhagen / Country: Dinamarca / Publication name: Regional innovation systems in EU-25: a typology and policy recommendations. / Start date: 2008/06/18 / End date: 2008/06/20
Un estudio de la opinión ciudadana acerca de la voluntariedad u obligatoriedad de la Responsabilidad Social Corporativa
Congress name: Un estudio de la opinión ciudadana acerca de la voluntariedad u obligatoriedad de la Responsabilidad Social Corporativa / ISBN: 978-84-92453-25-2 / Country: España / Publication name: Un estudio de la opinión ciudadana acerca de la voluntariedad u obligatoriedad de la Responsabilidad Social Corporativa / Start date: 2008/06/18 / End date: 2008/06/20
Credibilidad de las ONG para informar sobre la Responsabilidad Social Corporativa de las Empresas
Congress name: Credibilidad de las ONG para informar sobre la Responsabilidad Social Corporativa de las Empresas / ISBN: 978-963-482-873-0 / City: Szeged / Country: Hungria / Publication name: Credibilidad de las ONG para informar sobre la Responsabilidad Social Corporativa de las Empresas / Start date: 2008/06/12 / End date: 2008/06/13
A Taxonomy of Immigrant Entrepreneurs in Spain
Gibaja Martins, Juan Jose; Peña Legazkue, Iñaki; Toledano, N; Urbano, David
Congress name: A Taxonomy of Immigrant Entrepreneurs in Spain / Publication name: A Taxonomy of Immigrant Entrepreneurs in Spain / Date: 2008/06/01
Regional innovation systems in EU-25. Towards a typology based on economic development and innovation
Congress name: Regional innovation systems in EU-25. Towards a typology based on economic development and innovation / City: Praga / Country: Republica Checa / Publication name: Regional innovation systems in EU-25. Towards a typology based on economic development and innovation / Start date: 2008/05/27 / End date: 2008/05/29
Effects of Erotic Content in Advertising on the Perceived Offence: The Case of Ron Barcelo
Congress name: Effects of Erotic Content in Advertising on the Perceived Offence: The Case of Ron Barcelo / ISBN: 978-1-877156-28-0 / City: Dunedin / Country: Nueva Zelanda / Publication name: Effects of Erotic Content in Advertising on the Perceived Offence: The Case of Ron Barcelo / Start date: 2007/12/03 / End date: 2007/12/05
Un estudio de la influencia de la Responsabilidad Social Corporativa en la elección de la marca. A study on Corporate Social Responsability (CSR) on brand selection
Gibaja Martins, Juan Jose; Garcia Arrizabalaga, Iñaki; Mujika Alberdi, Alazne
Congress name: Un estudio de la influencia de la Responsabilidad Social Corporativa en la elección de la marca. A study on Corporate Social Responsability (CSR) on brand selection / ISBN: 978-84-931234-5-1 / Country: España / Publication name: Un estudio de la influencia de la Responsabilidad Social Corporativa en la elección de la marca. A study on Corporate Social Responsability (CSR) on brand selection / Start date: 2007/11/29 / End date: 2007/11/30
Un estudio de la influencia del género en la percepción del contenido erótico de los anuncios publicitarios
Congress name: Un estudio de la influencia del género en la percepción del contenido erótico de los anuncios publicitarios / Publication name: Un estudio de la influencia del género en la percepción del contenido erótico de los anuncios publicitarios / Date: 2006/06/01
Un estudio de la actitud del consumidor hacia las ONG participantes en campañas de marketing con causa
Congress name: Un estudio de la actitud del consumidor hacia las ONG participantes en campañas de marketing con causa / ISBN: 973-751-241-3 / City: Cluj-Napoca / Country: Rumania / Publication name: Un estudio de la actitud del consumidor hacia las ONG participantes en campañas de marketing con causa / Start date: 2006/05/18 / End date: 2006/05/19
The Profile of The Over-Indebted Family: The Case of The Basque Country
Congress name: The Profile of The Over-Indebted Family: The Case of The Basque Country / ISBN: 0-9742114-2-7 / Publication name: The Profile of The Over-Indebted Family: The Case of The Basque Country / Start date: 2004/07/09 / End date: 2004/07/11
A comparative study of the attitude toward advertising
Congress name: A comparative study of the attitude toward advertising / City: Edimburgo / Country: Reino Unido / Publication name: A comparative study of the attitude toward advertising / Start date: 2004/06/14 / End date: 2004/06/18
La utilización de internet para la comunicación de la acción social corporativa. El caso de la banca española
Congress name: La utilización de internet para la comunicación de la acción social corporativa. El caso de la banca española / ISBN: 84-7485-927-1 / Country: España / Publication name: La utilización de internet para la comunicación de la acción social corporativa. El caso de la banca española / Start date: 2004/03/25 / End date: 2004/03/26
Un estudio del sobreendeudamiento del consumidor
Congress name: Un estudio del sobreendeudamiento del consumidor / ISBN: 8495480-92-1 / Country: España / Publication name: Un estudio del sobreendeudamiento del consumidor / Date: 2003/04/01
Empresa y ciudadanía corporativa
Congress name: Empresa y ciudadanía corporativa / Country: España / Publication name: Empresa y ciudadanía corporativa / Start date: 2003/03/04 / End date: 2003/03/07
Adverse effects of cause-related marketing on brand image
Congress name: Adverse effects of cause-related marketing on brand image / ISBN: 972-8755-00-7 / City: Braga / Country: Portugal / Publication name: Adverse effects of cause-related marketing on brand image / Start date: 2002/05/28 / End date: 2002/05/31
Publicidad y macroeconomía: un estudio empírico de las hipótesis de Galbraith
Congress name: Publicidad y macroeconomía: un estudio empírico de las hipótesis de Galbraith / ISBN: 84-7356-210-0 / Country: España / Publication name: Publicidad y macroeconomía: un estudio empírico de las hipótesis de Galbraith / Start date: 2000/09/28 / End date: 2000/09/30
Marketing con causa e imagen de marca: el caso de los cigarrillos Fortuna y la campaña For 0'7
Congress name: Marketing con causa e imagen de marca: el caso de los cigarrillos Fortuna y la campaña For 0'7 / ISBN: 84-931234-1-2 / Country: España / Publication name: Marketing con causa e imagen de marca: el caso de los cigarrillos Fortuna y la campaña For 0'7 / Date: 2000/01/01
COMUNICACIÓN IT1425-22
Rodríguez Pérez, María Pilar; Achón Insausti, José Angel; Altuna García De Salazar, Asier; Amorrortu Gomez, Estibaliz; Arrieta Alberdi, Leyre; Barandiaran Irastorza, Xabier; Garcia Arrizabalaga, Iñaki; Gibaja Martins, Juan Jose; Gutiérrez Almazor, Miren; Moreno Cano, Antonia; Mujika Alberdi, Alazne; Pando Canteli, María J.; Perez Gaztelu, Elixabete; Scantamburlo, Matthias
Abstract: GOBIERNO VASCO. DEPARTAMENTO DE EDUCACIÓN / Start date: 2022/01/01 / End date: 2025/12/31
EE- KirolBizi 2021
Mujika Alberdi, Alazne; Arbillaga Etxarri, Ane; Garcia Arrizabalaga, Iñaki; Gibaja Martins, Juan Jose; Gil Rey, Erreka
Abstract: Diputación Foral de Gipuzkoa / Start date: 2021/09/01 / End date: 2021/12/31
El impacto de la fuga de talentos sobre la actividad científica en España: un análisis contrafactual
Minondo Uribe-Etxeberria, Asier; Gibaja Martins, Juan Jose
Abstract: Obra Social La Caixa / Start date: 2020/02/01 / End date: 2021/07/31
Reconocimiento GV equipo de investigación 2019-2021 "Comunicación" IT1212-19
Rodríguez Pérez, María Pilar; Arrieta Alberdi, Leyre; Barandiaran Irastorza, Xabier; Diaz De Guereñu Ruiz De Azua, Juan Manuel; Garcia Arrizabalaga, Iñaki; Gibaja Martins, Juan Jose; Gutiérrez Almazor, Miren; Landa González, Marina; Mujika Alberdi, Alazne; Ondrušková, Jitka; Pando Canteli, María J.; Perez Gaztelu, Elixabete
Abstract: Gobierno Vasco - Departamento De Educación / Start date: 2019/01/01 / End date: 2021/12/31
Ikaslan: Talentuari entzunez
Arrieta Frutos, Felix; Garcia Arrizabalaga, Iñaki; Gibaja Martins, Juan Jose; Mujika Alberdi, Alazne
Abstract: IKASLAN / Start date: 2019/01/01 / End date: 2019/06/30
Orientación y supervisión de adolescentes, docentes y familias (OSADF)
Ibañez Romero, Asunción; Garcia Arrizabalaga, Iñaki; Gibaja Martins, Juan Jose; Mujika Alberdi, Alazne; Navarro Picabea, Itziar
Abstract: Diputación Foral de Gipuzkoa / Start date: 2015/11/20 / End date: 2016/08/31
Reparto de Empleo-Enplegu banaketa
Abstract: Diputación Foral de Gipuzkoa / Start date: 2014/12/22 / End date: 2015/12/31
Estudio de la imagen de la Universidad de Deusto (campus de San Sebastián)
Abstract: Universidad de Deusto / Start date: 2013/05/01 / End date: 2014/07/01
Thematic work on the development of a methodology for regional benchmarking and its application to smart specialization
Navarro Arancegui, Mikel Endika; Franco Rodriguez, Susana; Gibaja Martins, Juan Jose; Murciego Alonso, Asier
Start date: 2013/01/01 / End date: 2013/12/31
Análisis del uso de patentes y sus implicaciones para la competitividad territorial
Start date: 2012/01/01 / End date: 2013/12/31
Valoración de los líderes guipuzcoanos sobre la Plataforma Gipuzkoa Aurrera
Abstract: Diputación Foral de Gipuzkoa / Start date: 2010/09/01 / End date: 2011/07/01
Estudio empírico del modo de innovación empresarial DUI (Doing, Using, and Interacting) en la CAPV
Navarro Arancegui, Mikel Endika; Gibaja Martins, Juan Jose; Franco Rodriguez, Susana; Murciego Alonso, Asier; Saenz Martinez, Josune
Start date: 2010/01/01 / End date: 2010/06/30
INFORES - Información sobre la gestión socialmente responsable en las empresas guipuzcoanas
Ochoa Laburu, Juan Luis; Mujika Alberdi, Alazne; Beti Saez, Ignacio; Fernández Ortea, Rogelio; Echaniz Barrondo, María Aranzazu (Arantza); Guibert Ucin, Jose Maria; Aranguren Gomez, Nagore; Ochoa Laburu, Elena; Iturrioz Landart, Cristina; Narvaiza Cantin, Lorea; Aragón Amonarriz, Cristina; Garcia Arrizabalaga, Iñaki; Gibaja Martins, Juan Jose
Abstract: Diputación Foral de Gipuzkoa / Start date: 2009/10/01 / End date: 2010/06/30
GSRES - Promoción de la gestión socialmente responsable en las empresas guipuzcoanas
Ochoa Laburu, Elena; Ochoa Laburu, Juan Luis; Beti Saez, Ignacio; Iturrioz Landart, Cristina; Narvaiza Cantin, Lorea; Ibañez Romero, Asunción; Aragón Amonarriz, Cristina; Gibaja Martins, Juan Jose; Garcia Arrizabalaga, Iñaki; Guibert Ucin, Jose Maria; Mujika Alberdi, Alazne; Aranguren Gomez, Nagore; Echaniz Barrondo, María Aranzazu (Arantza)
Abstract: Diputación Foral de Gipuzkoa / Start date: 2009/01/01 / End date: 2009/10/31
Responsabilidad Social Empresarial. Estudio de Casos.
Guibert Ucin, Jose Maria; Beti Saez, Ignacio; Aragón Amonarriz, Cristina; Aranguren Gomez, Nagore; Echaniz Barrondo, María Aranzazu (Arantza); Garcia Arrizabalaga, Iñaki; Gibaja Martins, Juan Jose; Ibañez Romero, Asunción; Iturrioz Landart, Cristina; Mujika Alberdi, Alazne; Narvaiza Cantin, Lorea; Ochoa Laburu, Elena; Ochoa Laburu, Juan Luis
Abstract: Diputación Foral de Gipuzkoa / Start date: 2008/01/01 / End date: 2008/11/30
Competitividad empresarial y desarrollo económico
Minondo Uribe-Etxeberria, Asier; Garmendia Lazcano, Aitor; Navarro Arancegui, Mikel Endika; Zabala Berriozabal, Kristina; Iturrioz Landart, Cristina; Aragón Amonarriz, Cristina; Ibañez Romero, Asunción; Narvaiza Cantin, Lorea; Del Orden Olasagasti, Olga; Garcia Arrizabalaga, Iñaki; Gibaja Martins, Juan Jose; Aguado Muñoz, Ricardo; Zubiaurre Goena, Arantza; Larrea Aranguren, Miren; Aranguren Querejeta, Maria Jose; Mujika Alberdi, Alazne; Peña Legazkue, Iñaki
Abstract: Universidad de Deusto; Gobierno Vasco - Eusko Jaurlaritza; Eusko Ikaskuntza - Sociedad De Estudios Vascos / Start date: 2007/10/30 / End date: 2009/12/31
Indicadores y análisis de competitividad local en el País Vasco
Navarro Arancegui, Mikel Endika; Aranguren Querejeta, Maria Jose; Gibaja Martins, Juan Jose; Larrea Aranguren, Miren; Mujika Alberdi, Alazne; Olarte Marin, Francisco José
Start date: 2007/03/01 / End date: 2007/07/31
Impacto de la responsabilidad social empresarial en la competitividad de la empresa
Abstract: Diputación Foral de Gipuzkoa / Start date: 2007/01/01 / End date: 2007/12/31
La responsabilidad social en Guipúzcoa. Estado de la cuestión en el ámbito económico y empresarial
De La Cruz Ayuso, Cristina; Guibert Ucin, Jose Maria; Garcia Arrizabalaga, Iñaki; Beti Saez, Ignacio; Aragón Amonarriz, Cristina; Iturrioz Landart, Cristina; Gibaja Martins, Juan Jose; Mujika Alberdi, Alazne
Abstract: Diputación Foral de Gipuzkoa / Start date: 2006/01/01 / End date: 2006/11/30
Proyecto Depure
Navarro Arancegui, Mikel Endika; González Pernía, José Luis; Peña Legazkue, Iñaki; Aranguren Querejeta, Maria Jose; Larrea Aranguren, Miren; Mujika Alberdi, Alazne; Gibaja Martins, Juan Jose; Olarte Marin, Francisco José; De La Maza Aranburu, Xabier; Duran Lopez, Jessica
Abstract: Garapen, Asociación Vasca De Agencias De Desarrollo / Start date: 2006/01/01 / End date: 2007/01/01
Global Entrepreunership Monitor. País Vasco (3)
Peña Legazkue, Iñaki; Gibaja Martins, Juan Jose; De La Maza Aranburu, Xabier; Saiz Santos, María; Irastorza Arandia, Nahikari; Rodriguez Castellanos, Arturo; Arando Lasagabaster, Saioa; González Pernía, José Luis
Start date: 2006/01/01 / End date: 2007/12/31
Global Entrepreneurship Monitor-País Vasco (2)
Peña Legazkue, Iñaki; Navarro Arancegui, Mikel Endika; Aranguren Querejeta, Maria Jose; Gibaja Martins, Juan Jose; Olarte Marin, Francisco José; Rodriguez Castellanos, Arturo; Saiz Santos, Maria
Abstract: Spri, Df Bizkaia, Df Gipuzkoa, Feside; Eusko Ikaskuntza - Sociedad De Estudios Vascos / Start date: 2005/01/01 / End date: 2006/01/01
Global Entrepreneurship Monitor. País Vasco (1)
Peña Legazkue, Iñaki; Aranguren Querejeta, Maria Jose; Navarro Arancegui, Mikel Endika; Gibaja Martins, Juan Jose; Olarte Marín, Francisco Jose; Saiz Santos, María; Rodriguez Castellanos, Arturo
Abstract: Df Bizkaia, Df Gipuzkoa, Spri, Feside; Eusko Ikaskuntza - Sociedad De Estudios Vascos / Start date: 2004/01/01 / End date: 2005/01/01
Miembro del tribunal evlaudor de la tesis doctoral de John George Miles Touya de título Análisis del Capital Intelectual de las PYMES uruguayas y su impacto en los resultados
GIBAJA MARTINS, JUAN JOSE
Merit type: Mérito De Investigación / Date: 2012/01/27
Miembro del tribunal evaluador de la tesis de D. José Jesús Tong Chang de título "Los fondos mutuos en el mercado de valores del Perú: ¿una oportunidad de inversión?"
Merit type: Mérito De Investigación / Date: 2011/09/14
Miembro del tribunal para la defensa de la tesis doctoral "El impacto que producen los beneficios tributarios en la formalización de las microempresas: el caso de Lima-Cercado, Perú
Merit type: Mérito De Investigación / Date: 2011/02/28
Miembro del tribunal para la defensa de la tesis doctoral "Responsabilidad Social Corporativa y competitividad: precepción de los empresarios hosteleros chilenos"
Merit type: Mérito De Investigación / Date: 2011/01/24
Las relaciones marketing-sociedad
GIBAJA MARTINS, JUAN JOSE; MUJIKA ALBERDI, ALAZNE
Merit type: Mérito De Investigación / Start date: 2005/10/01 / End date: 2006/09/30
Coordinador del equipo de investigación KN ikerteam
GARCIA ARRIZABALAGA, IÑAKI; MUJIKA ALBERDI, ALAZNE; GIBAJA MARTINS, JUAN JOSE
Premio "Fin de Carrera" del Consejo Social de la UNED al mejor expediente en la carrera de Ciencias Matemáticas entre los alumnos que la finalizaron durante el curso 2003/04.
Merit type: Mérito De Investigación / Start date: 2005/01/01 / End date: 2005/12/31
Premio "Curso Académico" del Consejo Social de la UNED al mejor expediente en la carrera de Ciencias Matemáticas durante el curso 1999/2000
Merit type: Mérito Académico / Start date: 2001/01/01 / End date: 2001/12/31
Premio fin de carrera de Kutxa al mejor expediente de la XXXV promoción de licenciados de la ESTE
Merit type: Mérito Académico / Start date: 1995/01/01 / End date: 1995/12/31