Área
Facultad de Educación y Deporte
Departamento
Educación
Email:
rocio.garcia@deusto.esSígueme:
Artículos en Revistas Científicas
Addressing underachievement and early school leaving in Europe: the role of institutional factors. / Educational Review
García Cid, Alba; Khalfaoui Larrañaga, Andrea; Fernández Villardón, Aitana; Fresno Anabo, Icy; Gutiérrez Fernández, Nerea; Santiago Garabieta, Maite; Sharipova, Dildora; Villardón Gallego, Lourdes; García Carrión, Rocío
ISBNAR: 0013-1911 / Página Inicio: 1 / Página Fin: 21 / Fecha: 2025
Transforming the educational experiences of marginalized students in Ghana through dialogic literary gatherings / Humanities and Social Sciences Communications
Allotey, Eugenia; García Carrión, Rocío; Villardón Gallego, Lourdes; Soler-Gallart, Marta
ISBNAR: 2662-9992 / Volumen: 10 / Numero Revista: 313 / Página Inicio: 1 / Página Fin: 9 / Fecha: 2023
Inclusivity, friendship and language learning: boosting collaboration in interactive groups. / Educational Research
Santiago Garabieta, Maite; Zubiri, Harkaitz; García Carrión, Rocío; Gairal Casadó, Regina
ISBNAR: 0013-1881 / Volumen: 2 / Numero Revista: 65 / Página Inicio: 189 / Página Fin: 203 / Fecha: 2023
Early Educational Intervention to Prevent Gender-Based Violence: A Systematic Review / Healthcare
Villardón Gallego, Lourdes; García Cid, Alba; Estévez Gutiérrez, Ana; García Carrión, Rocío
ISBNAR: 2227-9032 / Volumen: 11 / Numero Revista: 1 / Página Inicio: 1 / Página Fin: 14 / Fecha: 2023
Exploring a dialogic approach in tackling psychotic diseases: A systematic review / Anales de Psicología
Fernández Villardón, Aitana; García Carrión, Rocío; Racionero Plaza, Sandra
ISBNAR: 0212-9728 / Volumen: 38 / Numero Revista: 3 / Página Inicio: 419 / Página Fin: 429 / Fecha: 2022
Strengthening ties to L2: improving secondary students? attitudes through Dialogic Literary Gatherings. / International Journal of Educational Psychology
Santiago Garabieta, Maite; García Carrión, Rocío; Villardón Gallego, Lourdes
ISBNAR: 2014-3591 / Volumen: 2 / Numero Revista: 11 / Página Inicio: 182 / Página Fin: 206 / Fecha: 2022
The Impact of One Book About Friendship in the Lives of Readers / Qualitative Inquiry
Gómez, Aitor; Puigvert, Lidia; Nazareno, Elías; López De Aguileta, Ane; Vidu Afloarei, Ana; García Carrión, Rocío
ISBNAR: 1077-8004 / Volumen: 28 / Numero Revista: 3 / Página Inicio: 713 / Página Fin: 721 / Fecha: 2022
The Development of L2 (Basque) Oracy Skills Through Dialogic Literary Gatherings / SAGE OPEN
Santiago Garabieta, Maite; Villardón Gallego, Lourdes; García Carrión, Rocío; Duque, Elena
ISBNAR: 2158-2440 / Numero Revista: Enero-Marzo 2022 / Página Inicio: 1 / Página Fin: 12 / Fecha: 2022
Las mediaciones parentales de los contenidos audiovisuales infantiles en la primera infancia cubana / Atenas
Noa Comans, Odet Amparo; García Carrión, Rocío
ISBNAR: 1682-2749 / Volumen: 4 / Numero Revista: 56 / Página Inicio: 37 / Página Fin: 50 / Fecha: 2021
Inclusion of L2 (Basque) learners in Dialogic Literary Gatherings in a linguistically diverse context / Language Teaching Research
Santiago Garabieta, Maite; García Carrión, Rocío; Zubiri, Harkaitz; Lopez De Agileta, Garazi
ISBNAR: 1362-1688 / Fecha: 2021
Social Impact Assessment of HealthyAIR Tool for Real-Time Detection of Pollution Risk / Sustainability
Moreno Cano, Antonia; Romón Sagredo, Rafael; García Carrión, Rocío; García-Zapirain Soto, Begonya
ISBNAR: 2071-1050 / Volumen: 9856 / Numero Revista: 12 / Página Inicio: 1 / Página Fin: 21 / Fecha: 2020
Transforming students? attitudes towards learning through the use of successful educational actions / PLoS ONE
Díez Palomar, Javier; García Carrión, Rocío; Hargreaves, Linda; Vieites, María
ISBNAR: 1932-6203 / Fecha: 2020
Teacher Induction in Schools as Learning Communities: Successful Pathways to Teachers? Professional Development in a Diverse School Serving Students Living in Poverty / Sustainability
García Carrión, Rocío; Padrós Cuxart, Maria; Alvarez Cifuentes, Pilar; Flecha Fernandez De Sanmamed, Ainhoa
ISBNAR: 2071-1050 / Fecha: 2020
The emergence of the language of desire toward nonviolent relationships during the dialogic literary gatherings / Language and Education
Lopez De Agileta, Garazi; Torras Gómez, Elisabeth; García Carrión, Rocío; Flecha, Ramón
ISBNAR: 0950-0782 / Volumen: 6 / Numero Revista: 34 / Página Inicio: 583 / Página Fin: 598 / Fecha: 2020
Exploring the Impact of Dialogic Literary Gatherings on Students? Relationships With a Communicative Approach / Qualitative Inquiry
García Carrión, Rocío; Villardón Gallego, Lourdes; Martínez De La Hidalga De La Torriente, Zoe; Marauri Ceballos, Jesus
ISBNAR: 1077-8004 / Volumen: 8-9 / Numero Revista: 26 / Página Inicio: 996 / Página Fin: 1002 / Fecha: 2020
Las Tertulias Teológicas Dialógicas en educación primaria: aprendizaje y enseñanza de la religión en un espacio dialógico / HSE : Historia Social y de la Educación = Social and Education History
Marauri Ceballos, Jesus; Villarejo Carballido, Beatriz; García Carrión, Rocío
ISBNAR: 2014-3567 / Volumen: 9 / Numero Revista: 2 / Página Inicio: 201 / Página Fin: 223 / Fecha: 2020
A Systematic Review of the Literature on Aspects Affecting Positive Classroom Climate in Multicultural Early Childhood Education / Early Childhood Education Journal
Khalfaoui Larrañaga, Andrea; García Carrión, Rocío; Villardón Gallego, Lourdes
ISBNAR: 1082-3301 / Fecha: 2020
Children and Adolescents Mental Health: A Systematic Review of Interaction-Based Interventions in Schools and Communities / Frontiers in Psychology
García Carrión, Rocío; Villarejo Carballido, Beatriz; Villardón Gallego, Lourdes
ISBNAR: 1664-1078 / Volumen: 918 / Numero Revista: 10 / Fecha: 2019
Poverty and schooling: three cases from Australia, the United States, and Spain / ASIAPACIFIC JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
Lampert, Jo; Ball, Arnetha; García Carrión, Rocío; Burnett, Bruce
ISBNAR: 1359-866X / Fecha: 2019
Beyond the Walls: The Social Reintegration of Prisoners Through the Dialogic Reading of Classic Universal Literature in Prison / International Journal of Offender Therapy and Comparative Criminology
Alvarez Cifuentes, Pilar; García Carrión, Rocío; Puigvert, Lidia; Pulido, Cristina; Schubert, Tinka
ISBNAR: 0306-624X / Página Inicio: 1 / Página Fin: 19 / Fecha: 2018
Interactive Learning Environments for the Educational Improvement of Students With Disabilities in Special Schools / Frontiers in Psychology
García Carrión, Rocío; Molina Roldán, Silvia; Roca, Esther
ISBNAR: 1664-1078 / Fecha: 2018
Pathways to Equitable and Sustainable Education through the Inclusion of Roma Students in Learning Mathematics. / Sustainability
Díez Palomar, Javier; Flecha Fernandez De Sanmamed, Ainhoa; García Carrión, Rocío; Molina Roldán, Silvia
ISBNAR: 2071-1050 / Volumen: 07 / Numero Revista: 10 / Página Inicio: 1 / Página Fin: 16 / Fecha: 2018
Impact of the Interactive Learning Environments in Children's Prosocial Behavior. / Sustainability
Villardón Gallego, Lourdes; García Carrión, Rocío; Yañez Marquina, Lara; Estévez Gutiérrez, Ana
ISBNAR: 2071-1050 / Volumen: 7 / Numero Revista: 10 / Página Inicio: 1 / Página Fin: 12 / Fecha: 2018
How do vulnerable youth complete secondary education? The key role of families and the community / Journal of Youth Studies
García Carrión, Rocío; Molina Roldán, Silvia; Mollina, Fidel
ISBNAR: 1367-6261 / Volumen: 5 / Numero Revista: 21 / Página Inicio: 701 / Página Fin: 716 / Fecha: 2018
Teacher Education in Schools as Learning Communities: Transforming High-Poverty Schools through Dialogic Learning / AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
García Carrión, Rocío; Gómez, Aitor; Molina Roldán, Silvia; Ionescu, Vladia
ISBNAR: 0313-5373 / Volumen: 42 / Numero Revista: 2 / Página Inicio: 44 / Página Fin: 56 / Fecha: 2017
La interacción y el diálogo para una educación infantil de calidad / Aula de Infantil Graó
García Carrión, Rocío; Villardón Gallego, Lourdes
ISBNAR: 1577-5615 / Numero Revista: 88 / Página Inicio: 31 / Página Fin: 35 / Fecha: 2017
Tertulias literarias dialógicas, herramienta para una educación de éxito / Padres y Maestros
García Carrión, Rocío; Villardón Gallego, Lourdes; Martínez De La Hidalga De La Torriente, Zoe
ISBNAR: 0210-4679 / Numero Revista: 367 / Página Inicio: 42 / Página Fin: 47 / Fecha: 2016
Dialogue and Interaction in Early Childhood Education: A Systematic Review / REMIE. Multidisciplinary Journal of Educational Research
García Carrión, Rocío; Villardón Gallego, Lourdes
ISBNAR: 2014-2862 / Volumen: 6 / Numero Revista: 1 / Página Inicio: 51 / Página Fin: 76 / Fecha: 2016
Análisis de las Interacciones entre Alumnado y Diversas Personas Adultas en Actuaciones Educativas de Éxito Hacia la Inclusión de Todos y Todas / Revista Latinoamericana de Educación Inclusiva
García Carrión, Rocío; Molina Roldán, Silvia; Grande López, Luis Antonio; Valdez Buslon, Nataly
ISBNAR: 0718-5480 / Volumen: 1 / Numero Revista: 10 / Página Inicio: 115 / Página Fin: 132 / Fecha: 2016
Schools as learning communities: making possible the ?untested feasibility?. / International Review of Qualitative Research
García Carrión, Rocío
ISBNAR: 1940-8447 / Volumen: 2 / Numero Revista: 9 / Página Inicio: 152 / Página Fin: 164 / Fecha: 2016
Developing an analytic coding scheme for classroom dialogue across educational contexts. / Learning, Culture and Social Interaction
Hennessy, Sara; Rojas-Drummont, Sylvia; Higham, Rupert; Marquez, Ana Maria; Maine, Fiona; Ríos, Rosa Maria; García Carrión, Rocío; Torreblanca, Omar; Barrera, Maria José
ISBNAR: 2210-6561 / Volumen: 1 / Numero Revista: 9 / Página Inicio: 16 / Página Fin: 44 / Fecha: 2016
Toppling Teacher Domination of 2 Primary Classroom Talk through 3 Dialogic Literary Gatherings in England / FORUM: for promoting 3-19 comprehensive education
García Carrión, Rocío; Hargreaves, Linda
ISBNAR: 0963-8253 / Volumen: 1 / Numero Revista: 58 / Página Inicio: 15 / Página Fin: 25 / Fecha: 2016
Learning communities: Pathways for educational success and social transformation through interactive groups in mathematics / European Educational Research Journal
García Carrión, Rocío; Díez Palomar, Javier
ISBNAR: 14749041 / Volumen: 14 / Página Inicio: 151 / Página Fin: 166 / Fecha: 2015
Gestión de los centros educativos con la participación de la comunidad / Organización y Gestión Educativa
García Carrión, Rocío
ISBNAR: 1134-0312 / Página Inicio: 22 / Página Fin: 22 / Fecha: 2013
Transfer of Dialogue-based Literary Gatherings to Prisons / REVISTA DE EDUCACION
García Carrión, Rocío; Flecha García, Ramón; Gómez González, Aitor
ISBNAR: 0034-8082 / Volumen: 360 / Página Inicio: 140 / Página Fin: 161 / Fecha: 2013
Contributions to Women Education of the Libertarian Movement / Social & Education History
García Carrión, Rocío; Ruiz, Laura
ISBNAR: 201 4-3567 / Volumen: 1 / Página Inicio: 107 / Página Fin: 128 / Fecha: 2012
Participación de las familias en el currículo y en la evaluación / Cuadernos de Pedagogía
García Carrión, Rocío; Lastikka, Anna-Leena
ISBNAR: 0210-0630 / Volumen: 429 / Página Inicio: 61 / Página Fin: 63 / Fecha: 2012
Out of the Ghetto: Psychological Bases of Dialogic Learning / International Journal of Educational Psychology
García Carrión, Rocío
Volumen: 1 / Página Inicio: 51 / Página Fin: 69 / Fecha: 2012
Using Health Literacy in school to overcome inequalities / European Journal of Education
García Carrión, Rocío
ISBNAR: 0141-8211 / Volumen: 46 / Página Inicio: 209 / Página Fin: 218 / Fecha: 2011
Contrasting scientific knowledge with knowledge from the lifeworld: The Dialogic Inclusion Contract / Qualitative Inquiry
García Carrión, Rocío; Padrós Cuxart, Maria; Molina Roldán, Silvia; De Mello, Roseli
ISBNAR: 1077-8004 / Volumen: 17 / Página Inicio: 304 / Página Fin: 312 / Fecha: 2011
Contrato de inclusión dialógica / Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado
Garcia, J.; García Carrión, Rocío
ISBNAR: 0213-8646 / Página Inicio: 101 / Página Fin: 111 / Fecha: 2010
Socio-cultural transformation and the promotion of learning / Revista de Psicodidáctica
García Carrión, Rocío; Duque, Elena; Mircea, Teodor
ISBNAR: 1136-1034 / Volumen: 15 / Página Inicio: 207 / Página Fin: 222 / Fecha: 2010
Participación en escuelas de éxito: una investgación comunicativa del proyecto INCLUD-ED / C&E. Cultura y Educación
García Carrión, Rocío; Flecha, Ainhoa; Gómez, Aitor; Latorre, Antonio
ISBNAR: 1135-6405 / Volumen: 21 / Página Inicio: 183 / Página Fin: 183 / Fecha: 2009
Las Comunidades de Aprendizaje en educación infantil: transformando la educación desde las primeras etapas educativas. / Al Baht Al'Ilmi. Reveu des Sciences Humaines et Sociales
García Carrión, Rocío
Volumen: 51 / Página Inicio: 73 / Página Fin: 86 / Fecha: 2009
From Obama to Samara: what changes do the spanish education system and the roma movement have to make so that one day it will be possible for a roma woman to be president? / Psychology, Society & Education
García Carrión, Rocío; Flecha García, Ramón; Yuste, Montse; Silva, Araceli
ISBNAR: 2171-2085 / Página Inicio: 1 / Página Fin: 11 / Fecha: 2009
Garantizar el éxito con la incorporación de las familias. De la fiscalización y la descalificación a la colaboración. / Organización y Gestión Educativa
García Carrión, Rocío; Flecha, Ramón
ISBNAR: 1134-0312 / Página Inicio: 23 / Página Fin: 26 / Fecha: 2008
Nous reptes per a la inclusió sociolaboral de la joventut catalana / Papers de Joventut
García Carrión, Rocío; Pulido, Cristina; Ríos, Oriol
ISBNAR: 9975-7648 / Página Inicio: 4 / Página Fin: 4 / Fecha: 2006
Artículos en Soporte Online
Guía para la comunidad educativa: Entornos interactivos para la inclusión en contextos de diversidad funcional: mejora del desarrollo, del aprendizaje y de la convivencia
García Carrión, Rocío; Molina Roldán, Silvia; Roca, Esther; Ugalde, Leire; Alvarez Cifuentes, Pilar; Villardón Gallego, Lourdes; Khalfaoui Larrañaga, Andrea; Fernández Villardón, Aitana; Santiago Garabieta, Maite; Flores Moncada, Lirio Gissela; Alvarez Guerrero, Garazi; Martínez De La Hidalga De La Torriente, Zoe; Marauri Ceballos, Jesus; Estévez Gutiérrez, Ana; Tellado, Itxaso; Navarro, Diego; Gómez Domínguez, Teresa; Foncillas, Mercedes; Gutiérrez, Prudencia; Ayuso, Desirée; Amaro Agudo, Ana
URL: https://interact.deusto.es/guia-inter-act/ / Fecha: 2021
Libros
Guía para las escuelas sobre aprendizaje dialógico y convivencia escolar
García Yeste, Carme; García Carrión, Rocío
ISBNLM: 847-22-073-6 / Fecha: 2022
Irakaskuntzan eta ikerketan genero ikuspegia txertatzeko gida
Arnáez Arce, Vega María; Arostegi Barandika, Igone; Arriola Echaniz, Naiara; Benito Sánchez, Demelsa; Caro, Antonia; De La Cruz Ayuso, Cristina; Enciso Santocildes, Marta; Esnaola Arribillaga, Iratxe; Estévez Gutiérrez, Ana; Fernández Álvarez, Lorena; Goti Elordi, Aitor; Garaizar Sagarminaga, Pablo; García Carrión, Rocío; Gartzia Fernandez, Leire; Gómez Isa, Felipe; Gandarias Goikoetxea, Itziar; Guinot Viciano, Cinta; Intxaurbe Vitorica, José Ramón; Larrinaga Ojanguren, Miguel Angel; López Belloso, María; Lopez De Ipiña Gonzalez De Artaza, Diego; Martinez Arellano, Cecilia; Morondo Taramundi, Dolores; Pando Canteli, María J.; Perez Gonzalez, Milagros; Rodríguez Fernández, Lidia; Saez De La Fuente Aldama, Izaskun; Sanz Urquijo, Borja; Segu Odriozola, Mabel; Silvestre Cabrera, María
ISBNLM: 978-84-1325-156-1 / Fecha: 2022
Juntos mejoramos y aprendemos más: cómo organizar las aulas para el éxito académico y social de todo el alumnado
García Carrión, Rocío; Villardón Gallego, Lourdes
ISBNLM: 978-84-1325-069-4 / Fecha: 2018
Aprendizaje e Interacciones en el Aula
Mercer, Neil; Hargreaves, Linda; García Carrión, Rocío
ISBNLM: 978-84-940052-1-3 / Fecha: 2016
Successful Educational Actions for Inclusion and Social Cohesion in Europe
Duque, Elena; García Carrión, Rocío; Flecha García, Ramón
ISBNLM: 978-3-319-11176-6 / Fecha: 2015
Aprendiendo contigo
García Carrión, Rocío
ISBNLM: 978-84-938226-3-7 / Fecha: 2012
Actuaciones Educativas de Éxito en las Escuelas Europeas
García Carrión, Rocío
ISBNLM: 978-84-369-5211-7 / Volumen: 9 / Fecha: 2011
Gitanos: de los mercadillos a la escuela y del instituto al futuro
García Carrión, Rocío
ISBNLM: 978-84-369-4910-0 / Fecha: 2010
Capítulos de Libro
International perspectives on community-engaged teacher education / International Encyclopedia of Education (Fourth Edition)
García Carrión, Rocío; Allotey, Eugenia
ISBNCO: 978-0-12-818629-9 / Página Inicio: 375 / Página Fin: 380 / Fecha: 2022
Freirean Concepts: Diluted and Damaged / Whitewashed Critical Perspectives. Restoring the Edge to Edgy Ideas
García Carrión, Rocío; Tellado, Itxaso; Padrós Cuxart, Maria
ISBNCO: 9781003087632 / Fecha: 2021
Alumnado y profesorado universitario dialogando juntos: innovación docente a través de las tertulias dialógicas / Respuestas innovadoras al nuevo perfil del estudiante universitario
García Carrión, Rocío; Khalfaoui Larrañaga, Andrea; Marauri Ceballos, Jesus; Santiago Garabieta, Maite
ISBNCO: 978-84-1357-078-5 / Página Inicio: 77 / Página Fin: 86 / Fecha: 2021
Research Process that defines successful educational actions / Schools as Learning Communities
García Carrión, Rocío
ISBNCO: 978-1645040941 / Página Inicio: 23 / Página Fin: 34 / Fecha: 2021
Organising International Collaborative Research for Social Inclusion / Doing Educational Research. Overcoming Challenges In Practice
García Carrión, Rocío; Díez Palomar, Javier; Gómez González, Aitor
Página Inicio: 227 / Página Fin: 246 / Fecha: 2019
Teacher Education in Andorra / International Handbook Of Teacher Education Worldwide VOL 2
Prieto Sanz, Helena; Larranz Rada, Virginia; García Carrión, Rocío
ISBNCO: 978-9963-2415-6-9 / Página Inicio: 71 / Página Fin: 90 / Fecha: 2019
Turning Talk Around: Time for children to talk and teachers to listen in primary mathematics / Promoting Academic Talk in Schools Global Practices and Perspectives
Hargreaves, Linda; García Carrión, Rocío
ISBNCO: 9781138305489 / Fecha: 2018
Pathways for inclusion beyond the school walls: a transformative case of using inclusive education to enhance social inclusion in Spain. / Inclusion Through Shared Education
De Botton Fernández, Lena; Flecha García, Ramón; García Carrión, Rocío; Molina Roldán, Silvia
ISBNCO: 9781939755292 / Página Inicio: 39 / Página Fin: 62 / Fecha: 2016
Promoting academic performance and social inclusion in marginalized communities through family participation in children's learning: the case of Interactive Groups and Dialogic Literary Gatherings / World Education Research Association 2015 Yearbook
García Carrión, Rocío; Girbés, Sandra; Gomez, Gabriela
ISBNCO: 9781138909465 / Página Inicio: 30 / Página Fin: 57 / Fecha: 2015
Transforming Spanish Education:¿ educational movements that made history / Education across Europe
García Carrión, Rocío
ISBNCO: 978-989-20-5027-0 / Página Inicio: 91 / Página Fin: 93 / Fecha: 2014
From refusal to getting involved in Romani research / Indigenous Pathways Into Social Research: Voices of a New Generation
García Carrión, Rocío; Melgar, Patricia; Sordé, Teresa
ISBNCO: 978-1-59874-696-9 / Página Inicio: 367 / Página Fin: 380 / Fecha: 2013
Achieving social cohesion in Europe through education: a success story / Rethinking Education for Social Cohesion: International Case Studies
García Carrión, Rocío
ISBNCO: 978-0-230-30026-2 / Página Inicio: 299 / Página Fin: 323 / Fecha: 2012
Primary children's beliefs about knowledge and learning / Educación aprendizaje y desarrollo en una sociedad multicultural
García Carrión, Rocío
Página Inicio: 4409 / Página Fin: 4424 / Fecha: 2011
Socialización preventiva de la violencia de género / La educación revisitada. Ensayos hermenéutica pedagógica
García Carrión, Rocío
ISBNCO: 978-84-475-3487-6 / Página Inicio: 327 / Página Fin: 346 / Fecha: 2010
National Report: the case of Spain / Integration of Female Migrant Domestic Workers: Strategies for Employment and Civic Participation
García Carrión, Rocío; Padrós Cuxart, Maria
ISBNCO: 978-9963-634-51-4 / Página Inicio: 131 / Página Fin: 151 / Fecha: 2008
The Atlantida Project: A Network of Experiences of Democratic Innovation in Educational Communities / Responses to challenges of youth training in the knowledge society. Case studies of promising practices.
García Carrión, Rocío
ISBNCO: 84-690-2388-8 / Página Inicio: 45 / Página Fin: 50 / Fecha: 2006
Learning Communities: A whole Community Learning Together / Responses to challenges of youth training in the knowledge society. Case studies of promising practice. Barcelona: Universitat de Barcelona/CREA.
García Carrión, Rocío; Padrós Cuxart, Maria; Aubert, Adriana; Gómez, Jesús
ISBNCO: 84-690-2388-8 / Página Inicio: 39 / Página Fin: 45 / Fecha: 2006
Tesis dirigidas
A succesful linguistic inmersion pathway in L2 (Basque) through Dialogic Literary Gatherings in secondary education
SANTIAGO GARABIETA, MAITE
Fecha: 2022
Análisis de Tertulias Musicales Dialógicas en Educación Primaria: convivencia y actitudes hacia la música clásica
Fecha: 2021
Claves para la convivencia intercultural en la etapa infantil. Un estudio de caso
Fecha: 2020
Les competències bàsiques en l'educació primària a Catalunya: relació entre l'escola i l'esplai
Fecha: 2015
Abordar las injusticias educativas en la Europa rural: un aula virtual para la inclusión social.
García Cid, Alba; Fernández Villardón, Aitana; García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Abordar las injusticias educativas en la Europa rural: un aula virtual para la inclusión social. / Nombre publicación: Abordar las injusticias educativas en la Europa rural: un aula virtual para la inclusión social. / Fecha inicio: 24/05/2024 / Fecha fin: 25/05/2024
Entornos educativos libres de violencia de género en edades tempranas: análisis de casos de éxito
Fernández Villardón, Aitana; García Carrión, Rocío; García Cid, Alba; Khalfaoui, Andrea; Villardón Gallego, Lourdes
Nombre del congreso: Entornos educativos libres de violencia de género en edades tempranas: análisis de casos de éxito / País: España / Web: https://www.cicfem.com/ / Nombre publicación: Entornos educativos libres de violencia de género en edades tempranas: análisis de casos de éxito / Fecha inicio: 01/03/2024 / Fecha fin: 02/03/2024
Tertulias Dialógicas sobre Amistad: Prevención de la Violencia en Alumnado con Necesidades Educativas Especiales.
Alvarez Guerrero, Garazi; García Carrión, Rocío; García Cid, Alba
Nombre del congreso: Tertulias Dialógicas sobre Amistad: Prevención de la Violencia en Alumnado con Necesidades Educativas Especiales. / País: España / Nombre publicación: Tertulias Dialógicas sobre Amistad: Prevención de la Violencia en Alumnado con Necesidades Educativas Especiales. / Fecha inicio: 06/07/2023 / Fecha fin: 07/07/2023
Promoting positive attitudes towards Basque (L2) through Dialogic Literary Gatherings.
Santiago Garabieta, Maite; García Carrión, Rocío; Khalfaoui Larrañaga, Andrea; Fernández Villardón, Aitana
Nombre del congreso: Promoting positive attitudes towards Basque (L2) through Dialogic Literary Gatherings. / Ciudad: Utrech / País: Holanda / Nombre publicación: Promoting positive attitudes towards Basque (L2) through Dialogic Literary Gatherings. / Fecha inicio: 14/09/2022 / Fecha fin: 16/09/2022
Teacher Scaffolding during Dialogic Literary Gatherings in an Elementary Classroom. European Association for Research on Learning and Instruction
Khalfaoui Larrañaga, Andrea; García Carrión, Rocío; Fernández Villardón, Aitana; Santiago Garabieta, Maite
Nombre del congreso: Teacher Scaffolding during Dialogic Literary Gatherings in an Elementary Classroom. European Association for Research on Learning and Instruction / Ciudad: Utrech / País: Holanda / Nombre publicación: Teacher Scaffolding during Dialogic Literary Gatherings in an Elementary Classroom. European Association for Research on Learning and Instruction / Fecha inicio: 14/09/2022 / Fecha fin: 16/09/2022
Enhancing solidarity through Interactive Groups in multicultural ECE settings
Khalfaoui Larrañaga, Andrea; García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Enhancing solidarity through Interactive Groups in multicultural ECE settings / Ciudad: Glasgow / País: Reino Unido / Nombre publicación: Enhancing solidarity through Interactive Groups in multicultural ECE settings / Fecha inicio: 23/08/2022 / Fecha fin: 26/08/2022
Aprendiendo euskera con sentido: transformando actitudes hacia la L2 mediante tertulias Literarias Dialógicas.
Santiago Garabieta, Maite; Khalfaoui Larrañaga, Andrea; García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Aprendiendo euskera con sentido: transformando actitudes hacia la L2 mediante tertulias Literarias Dialógicas. / País: España / Nombre publicación: Aprendiendo euskera con sentido: transformando actitudes hacia la L2 mediante tertulias Literarias Dialógicas. / Fecha inicio: 30/06/2022 / Fecha fin: 01/07/2022
Transforming Students' Attitudes Through Dialogic Literary Gatherings: A Case Study Within Basque Minority Language.
Santiago Garabieta, Maite; García Carrión, Rocío; Zubiri, Harkaitz; Ugalde, Leire
Nombre del congreso: Transforming Students' Attitudes Through Dialogic Literary Gatherings: A Case Study Within Basque Minority Language. / Ciudad: San Diego / País: Estados Unidos De America / Nombre publicación: Transforming Students' Attitudes Through Dialogic Literary Gatherings: A Case Study Within Basque Minority Language. / Fecha inicio: 22/04/2022 / Fecha fin: 25/04/2022
CHILDPRO: Nunca es pronto para prevenir la violencia de género: identificación y superación de conductas de riesgo en la infancia
Villardón Gallego, Lourdes; García Cid, Alba; Fernández Villardón, Aitana; Alvarez Guerrero, Garazi; García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: CHILDPRO: Nunca es pronto para prevenir la violencia de género: identificación y superación de conductas de riesgo en la infancia / País: España / Web: https://cicfem.org/es / Nombre publicación: CHILDPRO: Nunca es pronto para prevenir la violencia de género: identificación y superación de conductas de riesgo en la infancia / Fecha inicio: 04/03/2022 / Fecha fin: 05/03/2022
Promoción de la empatía e igualdad hacia las mujeres durante las Tertulias Literarias Dialógicas en un contexto psiquiátrico.
Fernández Villardón, Aitana; García Carrión, Rocío; Santiago Garabieta, Maite
Nombre del congreso: Promoción de la empatía e igualdad hacia las mujeres durante las Tertulias Literarias Dialógicas en un contexto psiquiátrico. / País: España / Nombre publicación: Promoción de la empatía e igualdad hacia las mujeres durante las Tertulias Literarias Dialógicas en un contexto psiquiátrico. / Fecha inicio: 04/03/2022 / Fecha fin: 05/03/2022
Co-creating Learning Communities
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Co-creating Learning Communities / Ciudad: Online / País: Belgica / Nombre publicación: Co-creating Learning Communities / Fecha inicio: 05/02/2022 / Fecha fin: 12/02/2022
Dialogic Literary Gatherings for L2 (Basque) learners? inclusion: fostering classroom dialogue and scaffolding.
Santiago Garabieta, Maite; Zubiri, Harkaitz; García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Dialogic Literary Gatherings for L2 (Basque) learners? inclusion: fostering classroom dialogue and scaffolding. / Ciudad: Geneva / País: Suecia / Nombre publicación: Dialogic Literary Gatherings for L2 (Basque) learners? inclusion: fostering classroom dialogue and scaffolding. / Fecha inicio: 06/09/2021 / Fecha fin: 10/09/2021
Oracy skills development in the language of instruction (L2) through Dialogic Literary Gatherings.
Santiago Garabieta, Maite; García Carrión, Rocío; Fernández Villardón, Aitana
Nombre del congreso: Oracy skills development in the language of instruction (L2) through Dialogic Literary Gatherings. / Ciudad: Stockholm / País: Suecia / Nombre publicación: Oracy skills development in the language of instruction (L2) through Dialogic Literary Gatherings. / Fecha inicio: 23/08/2021 / Fecha fin: 27/08/2021
Sinergias entre amistad e interacción en L2 minoritaria en los Grupos Interactivos.
Zubiri, Harkaitz; Santiago Garabieta, Maite; García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Sinergias entre amistad e interacción en L2 minoritaria en los Grupos Interactivos. / País: España / Nombre publicación: Sinergias entre amistad e interacción en L2 minoritaria en los Grupos Interactivos. / Fecha inicio: 01/07/2021 / Fecha fin: 02/07/2021
Keynote on the Role of Projects for Inclusion: INCLUD-ED
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Keynote on the Role of Projects for Inclusion: INCLUD-ED / Ciudad: online / País: Portugal / Nombre publicación: Keynote on the Role of Projects for Inclusion: INCLUD-ED / Fecha: 19/04/2021
Asambleas en educación infantil a favor de contextos libres de violencia de género: el caso del IPI Sansomendi.
Khalfaoui Larrañaga, Andrea; García Carrión, Rocío; Villardón Gallego, Lourdes; Uriarte, Idoia
Nombre del congreso: Asambleas en educación infantil a favor de contextos libres de violencia de género: el caso del IPI Sansomendi. / País: España / Web: https://cicfem.org/ / Nombre publicación: Asambleas en educación infantil a favor de contextos libres de violencia de género: el caso del IPI Sansomendi. / Fecha inicio: 05/03/2021 / Fecha fin: 06/03/2021
Desarrollo de las habilidades comunicativas orales en L2 mediante Tertulias Literarias Dialógicas.
Santiago Garabieta, Maite; García Carrión, Rocío; Villardón Gallego, Lourdes
Nombre del congreso: Desarrollo de las habilidades comunicativas orales en L2 mediante Tertulias Literarias Dialógicas. / País: España / Nombre publicación: Desarrollo de las habilidades comunicativas orales en L2 mediante Tertulias Literarias Dialógicas. / Fecha inicio: 25/11/2020 / Fecha fin: 27/11/2020
Grupos Interactivos con niñas menores en contextos de tutela institucional: la contribucón del éxito académico al objetivo de igualdad de género
Salceda Mesa, Marifa; Gutiérrez Fernández, Nerea; García Carrión, Rocío; Fernández Villardón, Aitana
Nombre del congreso: Grupos Interactivos con niñas menores en contextos de tutela institucional: la contribucón del éxito académico al objetivo de igualdad de género / País: España / Nombre publicación: Grupos Interactivos con niñas menores en contextos de tutela institucional: la contribucón del éxito académico al objetivo de igualdad de género / Fecha inicio: 28/02/2020 / Fecha fin: 29/02/2020
Inclusión del alumnado de perfil lingüístico diverso a través de las Tertulias Literarias Dialógicas.
Santiago Garabieta, Maite; García Carrión, Rocío; Villardón Gallego, Lourdes
Nombre del congreso: Inclusión del alumnado de perfil lingüístico diverso a través de las Tertulias Literarias Dialógicas. / País: España / Nombre publicación: Inclusión del alumnado de perfil lingüístico diverso a través de las Tertulias Literarias Dialógicas. / Fecha inicio: 27/11/2019 / Fecha fin: 29/11/2019
The Right to Quality Education for Children with Disabilities through Interactive Groups in Special Schools
García Carrión, Rocío; Molina Roldán, Silvia; Roca, Esther; Villardón Gallego, Lourdes; Khalfaoui Larrañaga, Andrea
Nombre del congreso: The Right to Quality Education for Children with Disabilities through Interactive Groups in Special Schools / Ciudad: Hamburg / País: Alemania / Web: https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/24/contribution/48854/ / Nombre publicación: The Right to Quality Education for Children with Disabilities through Interactive Groups in Special Schools / Fecha inicio: 03/09/2019 / Fecha fin: 06/09/2019
Becoming a Teacher through Dialogic Gatherings: the Role of Funds of Kowledge
García Carrión, Rocío; Villardón Gallego, Lourdes; Villarejo Carballido, Beatriz; Khalfaoui Larrañaga, Andrea
Nombre del congreso: Becoming a Teacher through Dialogic Gatherings: the Role of Funds of Kowledge / Ciudad: Hamburg / País: Alemania / Web: https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/24/contribution/49039/ / Nombre publicación: Becoming a Teacher through Dialogic Gatherings: the Role of Funds of Kowledge / Fecha inicio: 03/09/2019 / Fecha fin: 06/09/2019
Children and Adolescents Mental Health: A Systematic Review of Interaction-Based Interventions in Schools and Communities
Villarejo Carballido, Beatriz; García Carrión, Rocío; Villardón Gallego, Lourdes
Nombre del congreso: Children and Adolescents Mental Health: A Systematic Review of Interaction-Based Interventions in Schools and Communities / Ciudad: Hamburg / País: Alemania / Web: https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/24/contribution/47826/ / Nombre publicación: Children and Adolescents Mental Health: A Systematic Review of Interaction-Based Interventions in Schools and Communities / Fecha inicio: 03/09/2019 / Fecha fin: 06/09/2019
Dialogic Gatherings in teacher education: affordances for pre-service teachers’ identity formation
Gutiérrez Fernández, Nerea; García Carrión, Rocío; Villarejo Carballido, Beatriz
Nombre del congreso: Dialogic Gatherings in teacher education: affordances for pre-service teachers’ identity formation / Ciudad: Aachen / País: Alemania / Nombre publicación: Dialogic Gatherings in teacher education: affordances for pre-service teachers’ identity formation / Fecha inicio: 12/08/2019 / Fecha fin: 16/08/2019
Inclusión Educativa de las Mujeres Reclusas a través de las Tertulias Literarias Dialógicas
Khalfaoui Larrañaga, Andrea; Peña, Patricia; García Carrión, Rocío; Villarejo Carballido, Beatriz
Nombre del congreso: Inclusión Educativa de las Mujeres Reclusas a través de las Tertulias Literarias Dialógicas / País: España / Nombre publicación: Inclusión Educativa de las Mujeres Reclusas a través de las Tertulias Literarias Dialógicas / Fecha inicio: 01/03/2019 / Fecha fin: 29/04/2025
Volunteering in interactive groups: exploring how non-teacher adults facilitate learning and support elementary students
García Carrión, Rocío; Khalfaoui Larrañaga, Andrea; Santiago Garabieta, Maite
Nombre del congreso: Volunteering in interactive groups: exploring how non-teacher adults facilitate learning and support elementary students / Ciudad: Bolzano / País: Italia / Nombre publicación: Volunteering in interactive groups: exploring how non-teacher adults facilitate learning and support elementary students / Fecha inicio: 04/09/2018 / Fecha fin: 07/09/2018
Impacto de los entornos interactivos en el desarrollo académico y social de niños y niñas de Educación Primaria
Ugalde, Leire; Foncillas, Mercedes; Villardón Gallego, Lourdes; Martínez De La Hidalga De La Torriente, Zoe; García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Impacto de los entornos interactivos en el desarrollo académico y social de niños y niñas de Educación Primaria / País: España / Nombre publicación: Impacto de los entornos interactivos en el desarrollo académico y social de niños y niñas de Educación Primaria / Fecha inicio: 05/07/2018 / Fecha fin: 06/07/2018
Teacher's professional development in schools as learning communities: a key for transformation in disadvantaged schools
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Teacher's professional development in schools as learning communities: a key for transformation in disadvantaged schools / Ciudad: New York / País: Estados Unidos De America / Nombre publicación: Teacher's professional development in schools as learning communities: a key for transformation in disadvantaged schools / Fecha inicio: 13/04/2018 / Fecha fin: 17/04/2018
Impact of Interactive Groups and Dialogic Literary Gatherings on Learning Gains and Prosocial Behaviour
García Carrión, Rocío; Villardón Gallego, Lourdes; Martínez De La Hidalga De La Torriente, Zoe
Nombre del congreso: Impact of Interactive Groups and Dialogic Literary Gatherings on Learning Gains and Prosocial Behaviour / Ciudad: Tampere / País: Finlandia / Nombre publicación: Impact of Interactive Groups and Dialogic Literary Gatherings on Learning Gains and Prosocial Behaviour / Fecha inicio: 27/08/2017 / Fecha fin: 02/09/2017
Extending Impact for Inclusion and Social Cohesion in Europe: Successful Educational Actions for All in Diverse Communities
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Extending Impact for Inclusion and Social Cohesion in Europe: Successful Educational Actions for All in Diverse Communities / Ciudad: Copenague / País: Dinamarca / Nombre publicación: Extending Impact for Inclusion and Social Cohesion in Europe: Successful Educational Actions for All in Diverse Communities / Fecha: 01/08/2017
Estudio de la conducta prosocial en entornos interactivos de aprendizaje: aportaciones de la investigación cualitativa
García Carrión, Rocío; Villardón Gallego, Lourdes; Martínez De La Hidalga De La Torriente, Zoe; Uriarte, Idoia; Marauri Ceballos, Jesus
Nombre del congreso: Estudio de la conducta prosocial en entornos interactivos de aprendizaje: aportaciones de la investigación cualitativa / País: España / Web: http://amieedu.org/cimie/ / Nombre publicación: Estudio de la conducta prosocial en entornos interactivos de aprendizaje: aportaciones de la investigación cualitativa / Fecha inicio: 29/06/2017 / Fecha fin: 30/06/2017
Examining the impact of dialogic literary gatherings on reading comprehension and prosocial behavior
García Carrión, Rocío; Villardón Gallego, Lourdes
Nombre del congreso: Examining the impact of dialogic literary gatherings on reading comprehension and prosocial behavior / Ciudad: San Antonio, Texas / País: Estados Unidos De America / Nombre publicación: Examining the impact of dialogic literary gatherings on reading comprehension and prosocial behavior / Fecha inicio: 27/04/2017 / Fecha fin: 01/05/2017
Transformative Interactions beyond the Classroom: Impact of Dialogic Literary Gatherings on Primary Children and their Families in the Basque Country
García Carrión, Rocío; Villardón Gallego, Lourdes
Nombre del congreso: Transformative Interactions beyond the Classroom: Impact of Dialogic Literary Gatherings on Primary Children and their Families in the Basque Country / Ciudad: Dublin / País: Irlanda / Web: http://www.eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/21/contribution/39657/ / Nombre publicación: Transformative Interactions beyond the Classroom: Impact of Dialogic Literary Gatherings on Primary Children and their Families in the Basque Country / Fecha: 25/08/2016
Impacto de los entornos interactivos de aprendizaje en el éxito académico y social: el caso de las tertulias literarias dialógicas en educación primaria
Martínez De La Hidalga De La Torriente, Zoe; García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Impacto de los entornos interactivos de aprendizaje en el éxito académico y social: el caso de las tertulias literarias dialógicas en educación primaria / País: España / Web: http://amieedu.org/cimie/ / Nombre publicación: Impacto de los entornos interactivos de aprendizaje en el éxito académico y social: el caso de las tertulias literarias dialógicas en educación primaria / Fecha inicio: 30/06/2016 / Fecha fin: 01/07/2016
Qualitat per a Tothom: Actuacions Educatives d'Èxit
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Qualitat per a Tothom: Actuacions Educatives d'Èxit / País: España / Nombre publicación: Qualitat per a Tothom: Actuacions Educatives d'Èxit / Fecha: 01/10/2015
Interaccions per Transformar el Demà
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Interaccions per Transformar el Demà / Ciudad: L'Alcúdia / País: España / Nombre publicación: Interaccions per Transformar el Demà / Fecha: 26/09/2015
Pathways For Inclusion Beyond The School Walls: A Transformative Case Of Using Inclusive Education To Enhance Social Inclusion In Spain
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Pathways For Inclusion Beyond The School Walls: A Transformative Case Of Using Inclusive Education To Enhance Social Inclusion In Spain / Ciudad: Budapest / País: Hungria / Nombre publicación: Pathways For Inclusion Beyond The School Walls: A Transformative Case Of Using Inclusive Education To Enhance Social Inclusion In Spain / Fecha inicio: 08/09/2015 / Fecha fin: 11/09/2015
WERA Yearbook Invited Symposium
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: WERA Yearbook Invited Symposium / Ciudad: Budapest / País: Hungria / Nombre publicación: WERA Yearbook Invited Symposium / Fecha inicio: 08/09/2015 / Fecha fin: 11/09/2015
Teacher Training in Schools as Learning Communities: Contributions for the Transferability of Successful Educational Actions
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Teacher Training in Schools as Learning Communities: Contributions for the Transferability of Successful Educational Actions / Ciudad: Budapest / País: Hungria / Nombre publicación: Teacher Training in Schools as Learning Communities: Contributions for the Transferability of Successful Educational Actions / Fecha inicio: 08/09/2015 / Fecha fin: 11/09/2015
Meaning-making among students with minority background: a study of dialogic reading in the UK
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Meaning-making among students with minority background: a study of dialogic reading in the UK / Ciudad: Budapest / País: Hungria / Nombre publicación: Meaning-making among students with minority background: a study of dialogic reading in the UK / Fecha inicio: 08/09/2015 / Fecha fin: 11/09/2015
Unveiling elementary children’s funds of knowledge and social values in dialogic literary gatherings
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Unveiling elementary children’s funds of knowledge and social values in dialogic literary gatherings / Ciudad: Limassol / País: Chipre / Nombre publicación: Unveiling elementary children’s funds of knowledge and social values in dialogic literary gatherings / Fecha inicio: 25/08/2015 / Fecha fin: 29/08/2015
Exploring the potential of an analytic dialogue across cultural contexts
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Exploring the potential of an analytic dialogue across cultural contexts / Ciudad: Limassol / País: Chipre / Nombre publicación: Exploring the potential of an analytic dialogue across cultural contexts / Fecha inicio: 25/08/2015 / Fecha fin: 29/08/2015
What makes a competitive proposal? Success Stories in EU Grants
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: What makes a competitive proposal? Success Stories in EU Grants / Ciudad: Limassol / País: Chipre / Nombre publicación: What makes a competitive proposal? Success Stories in EU Grants / Fecha: 24/08/2015
Examining dialogic literary gatherings to promote elementary children’s epistemological development
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Examining dialogic literary gatherings to promote elementary children’s epistemological development / Ciudad: Toronto / País: Estados Unidos De America / Nombre publicación: Examining dialogic literary gatherings to promote elementary children’s epistemological development / Fecha inicio: 06/08/2015 / Fecha fin: 09/02/2015
Guidance of Dialogic Learning in the Classroom through Cultural Intelligence: The Role of Roma Adults in Interactive Groups
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Guidance of Dialogic Learning in the Classroom through Cultural Intelligence: The Role of Roma Adults in Interactive Groups / Ciudad: Toronto / País: Estados Unidos De America / Nombre publicación: Guidance of Dialogic Learning in the Classroom through Cultural Intelligence: The Role of Roma Adults in Interactive Groups / Fecha inicio: 06/08/2015 / Fecha fin: 09/02/2015
A diversidade das interaçoes nas escolas como Comunidade de Aprendizagem
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: A diversidade das interaçoes nas escolas como Comunidade de Aprendizagem / Ciudad: Sao Paulo / País: Brasil / Nombre publicación: A diversidade das interaçoes nas escolas como Comunidade de Aprendizagem / Fecha: 27/06/2015
Utilidad de la investigación para la mejora educativa
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Utilidad de la investigación para la mejora educativa / País: España / Nombre publicación: Utilidad de la investigación para la mejora educativa / Fecha: 13/05/2015
When you come we do better: transformative interactions through Interactive Groups
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: When you come we do better: transformative interactions through Interactive Groups / País: España / Nombre publicación: When you come we do better: transformative interactions through Interactive Groups / Fecha inicio: 13/03/2015 / Fecha fin: 14/03/2015
Comunidades de Aprendizaje
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Comunidades de Aprendizaje / Ciudad: Lerida / País: España / Nombre publicación: Comunidades de Aprendizaje / Fecha: 31/01/2015
Unveiling Children's Personal Epistemologies: Exploring Elementary Children's Epistemic Beliefs in England and Spain
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Unveiling Children's Personal Epistemologies: Exploring Elementary Children's Epistemic Beliefs in England and Spain / Ciudad: Edinburgh / País: Reino Unido / Nombre publicación: Unveiling Children's Personal Epistemologies: Exploring Elementary Children's Epistemic Beliefs in England and Spain / Fecha inicio: 19/11/2014 / Fecha fin: 21/11/2014
When I was 8 I read The Odyssey! Using the classics to unveil children’s knowledge
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: When I was 8 I read The Odyssey! Using the classics to unveil children’s knowledge / Ciudad: Cambridge / País: Reino Unido / Nombre publicación: When I was 8 I read The Odyssey! Using the classics to unveil children’s knowledge / Fecha: 27/10/2014
Children's Personal Epistemologies: inclusive practices to liberate children's knowledge and cross school-community boundaries
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Children's Personal Epistemologies: inclusive practices to liberate children's knowledge and cross school-community boundaries / Ciudad: Cambridge / País: Reino Unido / Nombre publicación: Children's Personal Epistemologies: inclusive practices to liberate children's knowledge and cross school-community boundaries / Fecha inicio: 22/10/2014 / Fecha fin: 29/04/2025
“Las Comunidades de Aprendizaje, un modelo transformador en Educación”,
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: “Las Comunidades de Aprendizaje, un modelo transformador en Educación”, / Nombre publicación: “Las Comunidades de Aprendizaje, un modelo transformador en Educación”, / Fecha inicio: 17/10/2014 / Fecha fin: 18/10/2014
Exploring epistemic climates in inclusive learning environments: dialogic literary gatherings in English and Spanish primary schools
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Exploring epistemic climates in inclusive learning environments: dialogic literary gatherings in English and Spanish primary schools / Ciudad: London / País: Reino Unido / Nombre publicación: Exploring epistemic climates in inclusive learning environments: dialogic literary gatherings in English and Spanish primary schools / Fecha inicio: 23/09/2014 / Fecha fin: 25/09/2014
Teachers’ understanding, adoption and adaptation of groupwork in primary mathematics: tales from two cultures – Hong Kong and England
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Teachers’ understanding, adoption and adaptation of groupwork in primary mathematics: tales from two cultures – Hong Kong and England / Ciudad: London / País: Reino Unido / Nombre publicación: Teachers’ understanding, adoption and adaptation of groupwork in primary mathematics: tales from two cultures – Hong Kong and England / Fecha inicio: 23/09/2014 / Fecha fin: 25/09/2014
Developing an analytic coding scheme for classroom dialogue across cultural and educational contexts paper accepted
García Carrión, Rocío; ., Et Al.
Nombre del congreso: Developing an analytic coding scheme for classroom dialogue across cultural and educational contexts paper accepted / Ciudad: London / País: Reino Unido / Nombre publicación: Developing an analytic coding scheme for classroom dialogue across cultural and educational contexts paper accepted / Fecha inicio: 23/09/2014 / Fecha fin: 25/09/2014
Exploring children's knowledge and participation in dialogic literary gatherings: Case studies of two primary classes engaging with classic texts
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Exploring children's knowledge and participation in dialogic literary gatherings: Case studies of two primary classes engaging with classic texts / Ciudad: Oporto / País: Portugal / Nombre publicación: Exploring children's knowledge and participation in dialogic literary gatherings: Case studies of two primary classes engaging with classic texts / Fecha inicio: 02/09/2014 / Fecha fin: 06/09/2014
Students’ Diversity and Community Participation as Key Components of Success of the Interactive Groups
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Students’ Diversity and Community Participation as Key Components of Success of the Interactive Groups / Ciudad: Oporto / País: Portugal / Nombre publicación: Students’ Diversity and Community Participation as Key Components of Success of the Interactive Groups / Fecha inicio: 02/09/2014 / Fecha fin: 06/09/2014
Bases Psicológicas del proyecto Comunidades de Aprendizaje
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Bases Psicológicas del proyecto Comunidades de Aprendizaje / País: España / Nombre publicación: Bases Psicológicas del proyecto Comunidades de Aprendizaje / Fecha: 18/07/2014
ChiPE project Children's personal epistemologies: capitalising on children's and families' knowledge in schools towards effective teaching and learning
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: ChiPE project Children's personal epistemologies: capitalising on children's and families' knowledge in schools towards effective teaching and learning / Ciudad: Cambridge / País: Reino Unido / Nombre publicación: ChiPE project Children's personal epistemologies: capitalising on children's and families' knowledge in schools towards effective teaching and learning / Fecha inicio: 04/06/2014 / Fecha fin: 29/04/2025
Innovación basada en evidencias: investigar actuaciones educativas de éxito
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Innovación basada en evidencias: investigar actuaciones educativas de éxito / País: España / Nombre publicación: Innovación basada en evidencias: investigar actuaciones educativas de éxito / Fecha: 29/05/2014
Researching "with" rather than "on" teachers and others: transformation through dialogic learning
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Researching "with" rather than "on" teachers and others: transformation through dialogic learning / Ciudad: Cambridge / País: Reino Unido / Nombre publicación: Researching "with" rather than "on" teachers and others: transformation through dialogic learning / Fecha: 26/04/2014
Roma Involvement in Transforming Their Schools and Their Communities: A Transformative Case Study in Europe
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Roma Involvement in Transforming Their Schools and Their Communities: A Transformative Case Study in Europe / Ciudad: Philadelphia / País: Estados Unidos De America / Nombre publicación: Roma Involvement in Transforming Their Schools and Their Communities: A Transformative Case Study in Europe / Fecha inicio: 03/04/2014 / Fecha fin: 07/02/2014
Elementary School Children’s Personal Epistemology: Contributions for Exploring Dialogic Learning Environments
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Elementary School Children’s Personal Epistemology: Contributions for Exploring Dialogic Learning Environments / Ciudad: Philadelphia / País: Estados Unidos De America / Nombre publicación: Elementary School Children’s Personal Epistemology: Contributions for Exploring Dialogic Learning Environments / Fecha inicio: 03/04/2014 / Fecha fin: 07/02/2014
LAS INTERACCIONES COMO BASE DEL APRENDIZAJE
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: LAS INTERACCIONES COMO BASE DEL APRENDIZAJE / País: España / Nombre publicación: LAS INTERACCIONES COMO BASE DEL APRENDIZAJE / Fecha inicio: 28/03/2014 / Fecha fin: 29/03/2014
INCLUD-ED. International Perspectives on Inclusive Education
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: INCLUD-ED. International Perspectives on Inclusive Education / Ciudad: Cambridge / País: Reino Unido / Nombre publicación: INCLUD-ED. International Perspectives on Inclusive Education / Fecha inicio: 13/03/2014 / Fecha fin: 29/04/2025
Successful Educational Actions for Achieving Efficiency and Equity: Contributions from INCLUD-ED, a large-scale European Research Project
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Successful Educational Actions for Achieving Efficiency and Equity: Contributions from INCLUD-ED, a large-scale European Research Project / Ciudad: Guanajuato / País: Mejico / Nombre publicación: Successful Educational Actions for Achieving Efficiency and Equity: Contributions from INCLUD-ED, a large-scale European Research Project / Fecha inicio: 18/11/2013 / Fecha fin: 22/11/2013
Understanding children’s personal epistemologies through dialogue
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Understanding children’s personal epistemologies through dialogue / Ciudad: York / País: Reino Unido / Nombre publicación: Understanding children’s personal epistemologies through dialogue / Fecha inicio: 08/11/2013 / Fecha fin: 10/11/2013
Learning Communities and the INCLUD-ED project
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Learning Communities and the INCLUD-ED project / Ciudad: Cambridge / País: Reino Unido / Nombre publicación: Learning Communities and the INCLUD-ED project / Fecha inicio: 11/10/2013 / Fecha fin: 29/04/2025
Training that responds the needs of the community through the creation of a worker-owned cooperative
Girbés, Sandra; Díez Palomar, Javier; García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Training that responds the needs of the community through the creation of a worker-owned cooperative / Ciudad: Estambul / País: Turquia / Web: https://eera-ecer.de/previous-ecers/ecer-2013-istanbul/ / Nombre publicación: Training that responds the needs of the community through the creation of a worker-owned cooperative / Fecha inicio: 09/09/2013 / Fecha fin: 13/09/2013
Schools as Learning Communities: children's interactions as ways of transformation
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Schools as Learning Communities: children's interactions as ways of transformation / Ciudad: Estambul / País: Turquia / Web: https://eera-ecer.de/previous-ecers/ecer-2013-istanbul/ / Nombre publicación: Schools as Learning Communities: children's interactions as ways of transformation / Fecha inicio: 09/09/2013 / Fecha fin: 13/09/2013
Dialogic learning in interactive groups
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Dialogic learning in interactive groups / Ciudad: Cambridge / País: Reino Unido / Nombre publicación: Dialogic learning in interactive groups / Fecha inicio: 06/09/2013 / Fecha fin: 29/04/2025
Children's personal epistemologies: capitalising on children's and families' knowledge towards effective teaching and learning
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Children's personal epistemologies: capitalising on children's and families' knowledge towards effective teaching and learning / País: España / Nombre publicación: Children's personal epistemologies: capitalising on children's and families' knowledge towards effective teaching and learning / Fecha: 05/07/2013
Transformando el aula, la escuela y el contexto sociocultural: máximas oportunidades de aprendizaje y desarrollo para todas y todos
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Transformando el aula, la escuela y el contexto sociocultural: máximas oportunidades de aprendizaje y desarrollo para todas y todos / País: España / Nombre publicación: Transformando el aula, la escuela y el contexto sociocultural: máximas oportunidades de aprendizaje y desarrollo para todas y todos / Fecha inicio: 04/07/2013 / Fecha fin: 05/07/2013
Dialogic Inclusion Contract: dialogic research for social transformation
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Dialogic Inclusion Contract: dialogic research for social transformation / Ciudad: Urbana-Champaign / País: Estados Unidos De America / Nombre publicación: Dialogic Inclusion Contract: dialogic research for social transformation / Fecha: 18/05/2013
From Refusal to getting involved in Romani Research
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: From Refusal to getting involved in Romani Research / Ciudad: Urbana-Champaign / País: Estados Unidos De America / Nombre publicación: From Refusal to getting involved in Romani Research / Fecha: 18/05/2013
The Dialogic Inclusion Contract to Escape the Ghetto
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: The Dialogic Inclusion Contract to Escape the Ghetto / Ciudad: San Francisco / País: Estados Unidos De America / Nombre publicación: The Dialogic Inclusion Contract to Escape the Ghetto / Fecha: 01/04/2013
The Different Impact of Mixture, Streaming and Inclusion in the School Success of Primary and Secondary Education Students in Spain
García Carrión, Rocío; Sampé, Marc
Nombre del congreso: The Different Impact of Mixture, Streaming and Inclusion in the School Success of Primary and Secondary Education Students in Spain / País: España / Web: https://eera-ecer.de/previous-ecers/ecer-2012-cadiz/ / Nombre publicación: The Different Impact of Mixture, Streaming and Inclusion in the School Success of Primary and Secondary Education Students in Spain / Fecha inicio: 17/09/2012 / Fecha fin: 21/09/2012
Dialogic Inclusion Contract: a Successful Community-Based Transformation of La Paz primary school
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Dialogic Inclusion Contract: a Successful Community-Based Transformation of La Paz primary school / País: España / Web: https://eera-ecer.de/previous-ecers/ecer-2012-cadiz/ / Nombre publicación: Dialogic Inclusion Contract: a Successful Community-Based Transformation of La Paz primary school / Fecha inicio: 17/09/2012 / Fecha fin: 21/09/2012
INCLUD-ED: La importancia de pasar de las buenas prácticas a las actuaciones de éxito
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: INCLUD-ED: La importancia de pasar de las buenas prácticas a las actuaciones de éxito / País: España / Nombre publicación: INCLUD-ED: La importancia de pasar de las buenas prácticas a las actuaciones de éxito / Fecha inicio: 05/07/2012 / Fecha fin: 06/07/2012
Socio-political impact of INCLUD-ED. The role of the Critical Communicative Methodology
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Socio-political impact of INCLUD-ED. The role of the Critical Communicative Methodology / País: Canada / Nombre publicación: Socio-political impact of INCLUD-ED. The role of the Critical Communicative Methodology / Fecha: 01/04/2012
Dialogic reading: involving the whole community to multiply literacy events in urban contexts
García Carrión, Rocío; Gómez González, Aitor
Nombre del congreso: Dialogic reading: involving the whole community to multiply literacy events in urban contexts / Ciudad: Berlín / País: Alemania / Web: https://eera-ecer.de/previous-ecers/ecer-2011-berlin/ / Nombre publicación: Dialogic reading: involving the whole community to multiply literacy events in urban contexts / Fecha inicio: 12/09/2011 / Fecha fin: 16/09/2011
Dialogic literary gatherings: improving literacy and tearing down elitist walls
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Dialogic literary gatherings: improving literacy and tearing down elitist walls / País: Alemania / Nombre publicación: Dialogic literary gatherings: improving literacy and tearing down elitist walls / Fecha: 01/09/2011
Elementary school children"s beliefs about knowledge
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Elementary school children"s beliefs about knowledge / Ciudad: Exeter / País: Reino Unido / Nombre publicación: Elementary school children"s beliefs about knowledge / Fecha: 01/09/2011
Primary children"s beliefs about knowledge and learning
Hargreaves, Linda; García Carrión, Rocío; Kershner, Ruth
Nombre del congreso: Primary children"s beliefs about knowledge and learning / País: España / Nombre publicación: Primary children"s beliefs about knowledge and learning / Fecha inicio: 29/03/2011 / Fecha fin: 01/04/2011
Family and community participation in schools in europe: transforming the sociocultural context to promote all children"s learning
García Carrión, Rocío; Petreñas, Cristina; Racionero Plaza, Sandra
Nombre del congreso: Family and community participation in schools in europe: transforming the sociocultural context to promote all children"s learning / País: España / Nombre publicación: Family and community participation in schools in europe: transforming the sociocultural context to promote all children"s learning / Fecha inicio: 29/03/2011 / Fecha fin: 01/04/2011
Successful Educational Actions in Europe: Primary schools as communities achieving inclusion for all
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Successful Educational Actions in Europe: Primary schools as communities achieving inclusion for all / Ciudad: Cambridge / País: Reino Unido / Nombre publicación: Successful Educational Actions in Europe: Primary schools as communities achieving inclusion for all / Fecha inicio: 16/10/2010 / Fecha fin: 29/04/2025
Successful Educational Actions (SEA): guaranteeing educational success for all in Europe
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Successful Educational Actions (SEA): guaranteeing educational success for all in Europe / País: Reino Unido / Nombre publicación: Successful Educational Actions (SEA): guaranteeing educational success for all in Europe / Fecha: 28/09/2010
Educational Inclusion Through Community Participation: The "Learning Communities" Model
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Educational Inclusion Through Community Participation: The "Learning Communities" Model / Ciudad: Denver / País: Estados Unidos De America / Nombre publicación: Educational Inclusion Through Community Participation: The "Learning Communities" Model / Fecha: 01/04/2010
Learning Communities
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Learning Communities / País: España / Nombre publicación: Learning Communities / Fecha inicio: 21/11/2009 / Fecha fin: 29/04/2025
Successful actions in Learning Communities
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Successful actions in Learning Communities / Nombre publicación: Successful actions in Learning Communities / Fecha: 27/01/2009
Dialogic learning
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Dialogic learning / País: España / Nombre publicación: Dialogic learning / Fecha: 22/01/2009
Introduction to Learning Communities
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: Introduction to Learning Communities / País: España / Nombre publicación: Introduction to Learning Communities / Fecha: 21/01/2009
La pedagogia de l"autonomia de Freire i l"autoavaluació com una eina de participació per al desenvolupament de l"autonomia i la coresponsabilitat educativa
García Carrión, Rocío
Nombre del congreso: La pedagogia de l"autonomia de Freire i l"autoavaluació com una eina de participació per al desenvolupament de l"autonomia i la coresponsabilitat educativa / País: España / Nombre publicación: La pedagogia de l"autonomia de Freire i l"autoavaluació com una eina de participació per al desenvolupament de l"autonomia i la coresponsabilitat educativa / Fecha inicio: 20/10/2008 / Fecha fin: 22/10/2008
Modelos de atracción de los y las adolescentes: Nuevos retos en educación desde la socialización preventiva de la violencia de género.
García Carrión, Rocío; Melgar, Patricia; Siles Molina, Gregor
Nombre del congreso: Modelos de atracción de los y las adolescentes: Nuevos retos en educación desde la socialización preventiva de la violencia de género. / País: España / Web: https://www.uv.es/~cite/Inicio.html / Nombre publicación: Modelos de atracción de los y las adolescentes: Nuevos retos en educación desde la socialización preventiva de la violencia de género. / Fecha inicio: 02/07/2008 / Fecha fin: 04/07/2008
ACM2023_18 For a Better STEM Education with Remote Labs and Analytics (4BSERLA)
Garcia Zubia, Javier; Barco Martelo, Alex; Canivell Castillo, Verónica; Casado Mansilla, Diego; García Carrión, Rocío; Hernandez Jayo, Unai
Resumen: Aristos Campus Mundus / Fecha inicio: 01/06/2023 / Fecha fin: 31/08/2024
e-Intervention Enhancing Mental Health in Adolescents
García Carrión, Rocío; Fernández Villardón, Aitana; García Cid, Alba; Jack Jack, Sarah; Villardón Gallego, Lourdes; Zabala Armendariz, Garbiñe
Resumen: Comisión Europea / Fecha inicio: 01/04/2023 / Fecha fin: 31/03/2027
Tertulias dialógicas: una actuación de éxito en el proceso de reinserción social de mujeres en justicia juvenil
García Carrión, Rocío
Resumen: ASOCIACIÓN GAZTAROAN EKIN / Fecha inicio: 01/01/2023 / Fecha fin: 30/06/2023
Informe calidad científica de la oferta educativa del Colegio Jesuitak Indautxu
García Carrión, Rocío; Marauri Ceballos, Jesus
Resumen: COLEGIO JESUITAK INDAUTXU / Fecha inicio: 01/01/2023 / Fecha fin: 30/06/2023
POLICIES AND PRACTICES BASED ON SCIENTIFIC RESEARCH FOR REDUCING UNDERACHIEVEMENT AND EARLY SCHOOL LEAVING IN EUROPE
García Carrión, Rocío; Emaldi Cirion, Aitziber; Fernández Villardón, Aitana; Fresno Anabo, Icy; García Cid, Alba; Guenaga Gomez, Maria Luz; Gutiérrez Fernández, Nerea; Iraurgi Castillo, Ioseba; Kalocsay, Noémi; Khokhotva, Olga; Martínez De La Hidalga De La Torriente, Zoe; Sharipova, Dildora; Villardón Gallego, Lourdes; Visser, Margriet
Resumen: Comisión Europea / Fecha inicio: 01/11/2022 / Fecha fin: 31/10/2025
WERA Secretar
García Carrión, Rocío; Fresno Anabo, Icy; Kuntamarat, Gunjana
Resumen: World Education Research Association / Fecha inicio: 01/07/2022 / Fecha fin: 30/06/2026
ACM2022_01 El desarrollo de la identidad investigadora en la formación del profesorado a través de la investigación-acción
Villardón Gallego, Lourdes; García Carrión, Rocío; García Cid, Alba
Resumen: Aristos Campus Mundus / Fecha inicio: 01/06/2022 / Fecha fin: 31/08/2023
Educar IT1431-22
Villardón Gallego, Lourdes; Arruti Gómez, Arantza; Bezanilla Albisua, Maria Jose; Elexpuru Albizuri, Iciar; Ferreyra Diaz, Ana Cecilia; Flores Moncada, Lirio Gissela; García Carrión, Rocío; Hernando De La Hera, Iraia; Khalfaoui Larrañaga, Andrea; Korres Alonso, Oihane; Marauri Ceballos, Jesus; Martínez De La Hidalga De La Torriente, Zoe; Paños Castro, Jessica; Perez Ortega, Ane; Sharipova, Dildora; Yániz Alvarez De Eulate, Concepción; Yañez Marquina, Lara
Resumen: GOBIERNO VASCO. DEPARTAMENTO DE EDUCACIÓN / Fecha inicio: 01/01/2022 / Fecha fin: 31/12/2025
Hacia una escuela inclusiva efectiva
Villardón Gallego, Lourdes; García Carrión, Rocío; Martinez Rueda, Natxo
Resumen: CONSEJO ESCOLAR DE EUSKADI / Fecha inicio: 01/09/2021 / Fecha fin: 24/12/2021
Nunca es pronto para prevenir la violencia de género: indentificación y superación de conductas de riesgo en la infancia
García Carrión, Rocío; Allotey, Eugenia; Alvarez Guerrero, Garazi; Atxurra De Blas, Cristina; Estévez Gutiérrez, Ana; Fernández Villardón, Aitana; García Cid, Alba; Goti Elordi, Aitor; Gutiérrez Fernández, Nerea; Higuera Lozano, Irati; Maiztegui Oñate, Concepcion; Ronda Gonzalez, Lorena; Santiago Garabieta, Maite; Villardón Gallego, Lourdes
Resumen: Ministerio de Ciencia e Innovación / Fecha inicio: 01/06/2021 / Fecha fin: 31/05/2025
La enseñanza de las ciencias en EDUCSI
Villardón Gallego, Lourdes; Aguirregabiria Barturen, Fco Javier; Allotey, Eugenia; Fernández Villardón, Aitana; García Carrión, Rocío
Resumen: EDUCSI / Fecha inicio: 01/12/2020 / Fecha fin: 31/07/2021
Contratación de Aitana Fernández Villardón 01/10/2019-30/09/2023
García Carrión, Rocío; Fernández Villardón, Aitana
Resumen: Ministerio de Ciencia e Innovación / Fecha inicio: 01/10/2019 / Fecha fin: 31/01/2023
Rocio García Carrion
García Carrión, Rocío; Higuera Lozano, Irati
Resumen: Ministerio de Ciencia e Innovación / Fecha inicio: 01/09/2019 / Fecha fin: 14/07/2023
Reconocimiento GV equipo de investigación 2019-2021 "eDucaR Deusto Education Research" IT1277-19
Villardón Gallego, Lourdes; Álvarez Álvarez, Manuela; Bezanilla Albisua, Maria Jose; Elexpuru Albizuri, Iciar; Fernandez Nogueira, Donna; García Carrión, Rocío; Leal Diaz, Cony Lorena; Martínez De La Hidalga De La Torriente, Zoe; Yániz Alvarez De Eulate, Concepción; Yañez Marquina, Lara
Resumen: Gobierno Vasco - Departamento De Educación / Fecha inicio: 01/09/2019 / Fecha fin: 31/12/2021
2020 GEARING-Roles: Gender Equality Actions in Research Institutions to transform Gender Roles
Silvestre Cabrera, María; Baniandrés Avendaño, Josune; Campanini Vilhena, Fernanda; Caro Gonzalez, Antonia; Coca Nuñez, Aitor; De La Cruz Ayuso, Cristina; Echaniz Barrondo, María Aranzazu (Arantza); Eguíluz Morán, Andoni; Fernández Álvarez, Lorena; Fernandez Tobio, Silvia; García Carrión, Rocío; García-Zapirain Soto, Begonya; Gartzia Fernandez, Leire; Gimenez Elorriaga, Cristina; Gómez Isa, Felipe; Guenaga Gomez, Maria Luz; Lamíquiz Rámila, David; Linares Bahillo, Estibaliz; López Belloso, María; Monteagudo Sánchez, María Jesús; Moreno Montes, Manuel; Morondo Taramundi, Dolores; Pando Canteli, María J.; Pizarro Pérez, Jon; Rodríguez Pérez, María Pilar; Royo Prieto, Raquel; Sanz Urquijo, Borja; Tarragona Fenosa, Laia; Vidu Afloarei, Ana; Zubiaurre Elorza, Leire
Resumen: Comisión Europea / Fecha inicio: 01/01/2019 / Fecha fin: 31/12/2022
Entornos interactivos para la inclusión en contextos de diversidad funcional: mejora del desarrollo, del aprendizaje y de la convivencia
García Carrión, Rocío; Colio Vidal, Maider; Estévez Gutiérrez, Ana; Flores Moncada, Lirio Gissela; Marauri Ceballos, Jesus; Martínez De La Hidalga De La Torriente, Zoe; Santiago Garabieta, Maite; Villardón Gallego, Lourdes
Resumen: Ministerio de Asuntos Económicos y Transformación Digital, Gobierno de España / Fecha inicio: 01/01/2018 / Fecha fin: 31/07/2021
Convenio Ikerbasque: "Inclusive epistemic learning environments: A ground-breaking approach to epistemological development which builds upon socio-cultural principles of dialogue and interaction, and its impact for effective teaching and learning". Rocio García Carrión
García Carrión, Rocío; Santiago Garabieta, Maite
Resumen: Ikerbasque / Fecha inicio: 15/06/2016 / Fecha fin: 14/06/2021
2017 Impacto de los entornos interactivos de aprendizaje en el éxito académico y social
García Carrión, Rocío; Atxurra De Blas, Cristina; Estévez Gutiérrez, Ana; Marauri Ceballos, Jesus; Martínez De La Hidalga De La Torriente, Zoe; Santiago Garabieta, Maite; Villardón Gallego, Lourdes; Yañez Marquina, Lara
Resumen: Ministerio de Economía y Competitividad / Fecha inicio: 01/01/2016 / Fecha fin: 31/12/2017
Teachers' awareness of learning and knowledge in inclusive classrooms (TALK-in)
García Carrión, Rocío
Fecha inicio: 01/03/2014 / Fecha fin: 31/07/2014
MSAT. Math, Science and Technology for All: Evidence-based Learning Environments for the 21st Century
García Carrión, Rocío; Díez Palomar, Javier; Racionero Plaza, Sandra
Fecha inicio: 01/02/2014 / Fecha fin: 01/02/2016
IMPACT-EV: Evaluating the impact and outcomes of European SSH research. Collaborative Project. 7º Programa Marco, Comisión Europea.
García Carrión, Rocío; Flecha García, Ramón
Fecha inicio: 01/01/2014 / Fecha fin: 31/12/2017
Developing collborative groupwork in primary mathematics: accelerating the impact of research in England and Hong Kong
García Carrión, Rocío
Fecha inicio: 01/01/2014 / Fecha fin: 31/05/2014
ChiPE. Children Personal Epistemologies: capitalising on children's and families' knowledge in schools towards effective teaching and learning
García Carrión, Rocío; Hargreaves, Linda
Fecha inicio: 01/04/2013 / Fecha fin: 01/04/2015
IMP-IES. Impacto de la Investigación española en Ciencias Sociales
García Carrión, Rocío; Soler Gallart, Marta
Fecha inicio: 01/01/2013 / Fecha fin: 31/12/2016
HK-UK SPeCTRM Social Pedagogic Contexts for Teaching and Research in Mathematics Facilitating learning in two cultures
García Carrión, Rocío; Hargreaves, Linda; Kutnick, Peter
Fecha inicio: 01/07/2012 / Fecha fin: 31/12/2013
A tool for analysing dialogic interactions in classrooms
García Carrión, Rocío; Hennessy, Sara; Rojas-Drummont, Sylvia
Fecha inicio: 02/01/2012 / Fecha fin: 01/01/2015
Convenio de Colaboración entre FETE-UGT y Periódico Escuela y CREA-UB, en relación al asesoramiento y la formación en Comunidades de Aprendizaje, y en Actuaciones de Éxito en Educación
García Carrión, Rocío
Fecha inicio: 08/03/2010 / Fecha fin: 08/03/2015
Children's Awareness of Learning and Knowledge (ChALK)
García Carrión, Rocío; Kershner, Ruth
Fecha inicio: 01/01/2010 / Fecha fin: 31/12/2011
Forms of grouping students and their relationship with school success: 'Mixture', 'Streaming' and Inclusion
García Carrión, Rocío; Valls, Rosa
Fecha inicio: 01/01/2009 / Fecha fin: 31/12/2011
Integration of female migrant domestic workers. Strategies for employment and civic participation
García Carrión, Rocío
Fecha inicio: 01/09/2006 / Fecha fin: 28/02/2008
ROM-IN. Participació de la joventut gitana: cap a la inclusió social
García Carrión, Rocío; Gómez, Jesús
Fecha inicio: 01/01/2006 / Fecha fin: 31/12/2006
INCLUD-ED. Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education
García Carrión, Rocío; Flecha García, Ramón
Fecha inicio: 01/01/2006 / Fecha fin: 31/12/2011
VINEPAC. Validation of informal and non-formal psycho-pedagogical competencies of adult educators.
García Carrión, Rocío
Fecha inicio: 01/01/2006 / Fecha fin: 31/12/2008
ACCED. Continuing Education Designed for Counsellors Working in Adult Education
García Carrión, Rocío
Fecha inicio: 01/01/2005 / Fecha fin: 31/12/2007
YOUTRAIN. New Challenges of Youth Training in the Knowledge Society. Programa Socrates. Comisión Europea.
García Carrión, Rocío; Gómez, Jesús
Fecha inicio: 01/01/2004 / Fecha fin: 31/12/2006
Transformación de Centros Educativos en Comunidades de Aprendizaje. Convenio con la Generalitat de Catalunya. Participación como asesora científica de los centros educativos de Cataluña que funcionan como Comunidades de Aprendizaje.
García Carrión, Rocío
Fecha inicio: 15/09/2002 / Fecha fin: 29/04/2025
Network 14. Families, communities and schooling in educational research (European Educational Research Association)
García Carrión, Rocío
Fecha inicio: 11/09/2011 / Fecha fin: 29/04/2025
Research lines: Learning Communities, development and accreditation of basic skills; 01/01/2006 --
García Carrión, Rocío
Fecha inicio: 01/01/2006 / Fecha fin: 29/04/2025
COLABORADOR TÉCNICO EN CALIDAD DE EVALUADOR
García Carrión, Rocío
Tipo Mérito: Mérito Académico / Fecha inicio: 30/06/2020 / Fecha fin: 29/04/2025
Sexenio de investigación evaluado positivamente 2014-2020. Comisión Nacional Evaluadora de la Actividad Investigadora
García Carrión, Rocío
Tipo Mérito: Mérito De Investigación / Fecha inicio: 20/06/2018 / Fecha fin: 29/04/2025
Courses and Seminars received: Jornades Doctorials. Workshops 2008 for young doctors.
García Carrión, Rocío
Fecha inicio: 11/06/2008 / Fecha fin: 29/04/2025
Division C. Learning and Instruction (American Educational Research Association)
García Carrión, Rocío
Fecha inicio: 01/01/2013 / Fecha fin: 29/04/2025
Editor of the International Journal of Educational Psychology
García Carrión, Rocío
Tipo Mérito: Mérito De Investigación / Fecha inicio: 01/02/2014 / Fecha fin: 29/04/2025
Research lines: Education that overcomes inequalities; 01/10/2009 --
García Carrión, Rocío
Fecha inicio: 01/10/2009 / Fecha fin: 29/04/2025
Presidenta de la Asociación Multidisciplinar de investigación Educativa. AMIE
García Carrión, Rocío
Fecha inicio: 05/07/2016 / Fecha fin: 05/07/2019
Evaluadora de Proyectos proyectos presentados al Concurso Nacional de Proyectos FONDECYT Regular 2019
García Carrión, Rocío
Fecha inicio: 01/01/2018 / Fecha fin: 31/12/2018
Social Interaction in Learning and Instruction SIG 10 (European Association for Learning and Instruction)
García Carrión, Rocío
Tipo Mérito: Mérito De Investigación / Fecha inicio: 01/01/2014 / Fecha fin: 31/12/2014
Reviewer for the International Journal of Educational Leadership and Management
García Carrión, Rocío
Fecha inicio: 01/01/2013 / Fecha fin: 31/12/2013
Reviewer for the ENSAYOS. Revista de la Facultad de Educación de Albacete
García Carrión, Rocío
Fecha inicio: 01/01/2012 / Fecha fin: 31/12/2012
Reviewer for the International Journal of Educational Psychology
García Carrión, Rocío
Tipo Mérito: Mérito De Investigación / Fecha inicio: 01/01/2012 / Fecha fin: 31/12/2012
Reviewer for the Multidisciplinary Journal of Gender Studies
García Carrión, Rocío
Tipo Mérito: Mérito De Investigación / Fecha inicio: 01/01/2012 / Fecha fin: 31/12/2012