Área
Facultad de Ciencias Sociales y Humanas
Email:
Angela Bermudez is the principal investigator of the Center for Applied Ethics in Deusto University. She chairs the research group on Conflicts and Cultures of Peace. Her own research studies the role of history education in fostering or hindering a critical understanding of political violence, and thus, how it may contribute to peace building. She obtained her doctorate from the Harvard Graduate School of Education in 2008 where she investigated youth engagement in the discussion of social and political controversies. Prior to that, she worked in Colombia, where she was born and raised. For over a decade she worked in the field of democracy education, developing curriculum guidelines and teaching and assessment resources, training teachers, teaching youth, and doing research. Throughout the years she has been a consultant to various institutions, including the national Ministry of Education of Colombia, the Secretary of Education of Bogotá, the Organization of American States (OAS), the Organization of Iberoamerican States (OEI), and the Colombian Institute for the Promotion of Higher Education (ICFES). She has taught, among others, at the University of Deusto (Bilbao), Northeastern University (Boston), Harvard University (Cambridge), Javeriana University (Bogotá) and the Latin American Faculty of Social Sciences (FLACSO, Buenos Aires).
Artículos en Revistas Científicas
The Next Generation: Nationalism and Violence in the Narratives of Serbian Students on the Break-up of Yugoslavia. / Studies in Ethnicity and Nationalism
Bermudez Velez, Angela
ISBNAR: 1473-8481 / Volumen: 1 / Numero Revista: 21 / Fecha: 2021
Learning about the violent past in memorial museums - Ethical reflection and history education. / Infancia y Aprendizaje
Bermudez Velez, Angela; Epstein, Terrie
ISBNAR: 0210-3702 / Numero Revista: Special Issue / Página Inicio: 1 / Página Fin: 24 / Fecha: 2020
The Normalization of Political Violence in History Textbooks: Ten Narrative Keys. / Historical Dialogues, Justice, and Memory Network Working Paper Series
Numero Revista: 15 / Fecha: 2019
The narrative framing of violence in teaching resources about the Spanish Conquest of America. / Panta Rei.
Bermudez Velez, Angela; Argumero, Diego
ISBNAR: 1136-2464 / Página Inicio: 93 / Página Fin: 118 / Fecha: 2018
Recognizing Victims of Political Violence: Basque Literary Narratives as an Ethical Tool. / Studies in Conflict and Terrorism
Gantxegi Madina, Irene; Bilbao Alberdi, Galo; Bermudez Velez, Angela
ISBNAR: 1057-610X / Página Inicio: 1 / Página Fin: 17 / Fecha: 2018
Pensando la educación en derechos humanos desde una mirada ética y controversial. / Revista Latinoamericana de Derechos Humanos
Magendzo, Abraham; Bermudez Velez, Angela
ISBNAR: 1659-4304 / Volumen: 2 / Numero Revista: 28 / Fecha: 2017
The sounds of silence: American history textbook representations of non-violence and the Abolition Movement. / Journal of Peace Education
Stoskopf, Alan; Bermudez Velez, Angela
ISBNAR: 1740-0201 / Fecha: 2016
Normalising conflict and de-normalising violence: Challenges and possibilities in a critical teaching of the history of the Colombian Armed Conflict. / Revista Colombiana de Educación
Padilla Mendez, Angelica; Bermudez Velez, Angela
ISBNAR: 0120-3916 / Numero Revista: 71 / Página Inicio: 187 / Página Fin: 218 / Fecha: 2016
Youth Civic Engagement: Decline or Transformation? A Critical Review / Journal of Moral Education
ISBNAR: 0305-7240 / Volumen: 4 / Numero Revista: 41 / Página Inicio: 529 / Página Fin: 542 / Fecha: 2012
El Triangulo Pedagógico de la Comprensión de la Historia / Al tablero
Bermudez Velez, Angela; Stoskopf, Alan
Numero Revista: 46 / Fecha: 2008
Enseñanza para la Comprensión / Educere/Trasvase
Bermudez Velez, Angela; Jaramillo, Rosario
ISBNAR: 1316-4910 / Numero Revista: 27 / Página Inicio: 529 / Página Fin: 534 / Fecha: 2004
Breaking the Cycle of Violence / ReVista: Harvard Review of Latin America
Bermudez Velez, Angela; Chaux, Enrique
Fecha: 2003
El Desarrollo de las Explicaciones Históricas: La Relación entre Sujeto, Contexto y Hecho. Colombia, / Ciencia y Tecnología
Volumen: 16 / Numero Revista: 1 / Página Inicio: 22 / Página Fin: 36 / Fecha: 2000
Libros
Recomendaciones y Recursos para una Enseñanza de la Historia de Euskadi que Contribuya a la Deslegitimación de la Violencia.
Pena Mardaras, Mª Cristina; Bermudez Velez, Angela; Saez De La Fuente Aldama, Izaskun; Bilbao Alberdi, Galo
ISBNLM: 978-84-1325-120-2 / Fecha: 2021
CONTRIBUCIONES DE LA EDUCACIÓN HISTÓRICA A LA DESLEGITIMACIÓN DE LA VIOLENCIA DE MOTIVACIÓN POLÍTICA
Saez De La Fuente Aldama, Izaskun; Bilbao Alberdi, Galo; Bermudez Velez, Angela
ISBNLM: 978-84-1325-110-3 / Fecha: 2021
LA HISTORIZACIÓN DE LA MEMORIA.BALANCE DE LA EXPERIENCIA DE UNA COMUNIDAD DE APRENDIZAJE CON PERSONAS JÓVENES EN EUSKADI
Saez De La Fuente Aldama, Izaskun; Bermudez Velez, Angela
ISBNLM: 978-84-1325-112-7 / Fecha: 2020
Guía Metodológica para la Reconstrucción de Memorias Institucionales de la Violencia y el Diseño de Aprendizajes para Reaccionar ante Procesos de Victimación.
Saez De La Fuente Aldama, Izaskun; Bilbao Alberdi, Galo; Riezu Arregui, Xabier; Arellano Yanguas, Javier; Bermudez Velez, Angela
ISBNLM: 978-84-1325-037-3 / Fecha: 2019
Education for Democratic Citizenship: Concepts, Practice and Evaluation
Fecha: 2009
Thinking Critically Together: The Intellectual and Discursive Dynamics of Controversial Conversations
Fecha: 2008
Like walking on a Tight-rope: Critical discourses on self and others responsibility.
Fecha: 2004
Vulnerabilidad Moral y Orientaciones Eticas. El Debate Gilligan-Kohlberg
El Análisis de Dilemas Morales: Una Estrategia para el Desarrollo de la Autonomia Moral
Fecha: 2000
Guía Pedagógica para el Análisis de Dilemas Morales a partir de la Serie Francisco el Matemático
El saber tiene sentido: Una propuesta para la Integración Curricular
Bermudez Velez, Angela; C E, Vasco; H, Escobedo; C, Negret
ISBNLM: 958-644-067-2 / Fecha: 1999
Educación para la paz
ISBNLM: 9582004983 / Fecha: 1999
Cartillas de Ciencias Sociales para el programa de Escuela Nueva, grados 2º, 3º, 4º y 5º.
Fecha: 1997
Capítulos de Libro
Narrative justice? Ten tools to deconstruct narratives about violent pasts. / Keynes, M., Åström Elmersjö, H., Lindmark, D., & Norlin B. (eds). Historical Justice and History Education.
ISBNCO: 978-3-030-70411-7 / Página Inicio: 269 / Página Fin: 289 / Fecha: 2021
Representations of Political Violence in American History Textbooks: Interrogating the ?Trail of Tears? Narrative. / Pica-Smith, C., Veloria, C.N., EdD, Contini, R.M (Eds) (2019). Intercultural Education: Critical Perspectives, Pedagogical Challenges, and Promising Practices. New York: Nova Science Press.
Página Inicio: 151 / Página Fin: 182 / Fecha: 2020
Victimas sin historia: La educación para la paz en el País Vasco. / Arrieta, F. (Ed.) Análisis de los procesos de reconciliación en Colombia y el País Vasco.
Bermudez Velez, Angela; Bilbao Alberdi, Galo
Fecha: 2019
Teacher understandings of political violence represented in national histories: The Trail of Tears narrative. / Teaching and Learning Difficult Histories in International Contexts. A Critical Sociocultural Approach.
Página Inicio: 175 / Página Fin: 188 / Fecha: 2018
La cultura y la competencia cívica: Ampliar el alcance del dominio cívico. / Nueva ciudadanía y educación: Identidad, cultura y participación.
Haste, Helen; Bermudez Velez, Angela; Carretero, Mario
Página Inicio: 205 / Página Fin: 222 / Fecha: 2017
Culture and Civic Competence. / Civics and Citizenship: Theoretical Models and Experiences in Latin America.
Página Inicio: 3 / Página Fin: 16 / Fecha: 2017
Civic Education / Handbook of Educational Psychology
Carretero, Mario; Haste, Helen; Bermudez Velez, Angela
Página Inicio: 295 / Página Fin: 308 / Fecha: 2016
The Power of Story: Narrative, History and Civic Identity / International Handbook of Research in Historical Culture and Education
Haste, Helen; Bermudez Velez, Angela
Página Inicio: 427 / Página Fin: 447 / Fecha: 2016
Integrating Cognitive and Discursive Approaches in the Analysis of Critical Reflection Within Relational and Socio-Cultural Contexts. / SAGE Research Methods Cases
ISBNCO: 9781446273050 / Fecha: 2014
Constructing Histories / Oxford Handbook of Culture and Psychology
Bermudez Velez, Angela; Carretero, Mario
Página Inicio: 625 / Página Fin: 647 / Fecha: 2012
The Discursive Negotiation of Cultural Narratives and Social Identities in Learning History / History Teaching and National Identities
ISBNCO: 978-1-61735-936-1 / Página Inicio: 203 / Página Fin: 219 / Fecha: 2012
Pensamiento Complejo, Acogimiento y Emoción / Comprensiones sobre ciudadanía: Veintitrés expertos internacionales conversan sobre cómo construir ciudadanía y aprender a entenderse
Página Inicio: 123 / Página Fin: 135 / Fecha: 2005
Students' Development of Historical Explanation: Relationships between Historical Agents, Contexts and Events / Raising Standards in History Education? International Review of History Education
ISBNCO: 0-7130-0224-7 / Página Inicio: 146 / Página Fin: 167 / Fecha: 2001
The normalization of political violence in history textbooks: Ten narrative keys.
Nombre del congreso: The normalization of political violence in history textbooks: Ten narrative keys. / Ciudad: Umea / País: Suecia / Nombre publicación: The normalization of political violence in history textbooks: Ten narrative keys. / Fecha inicio: 04/06/2019 / Fecha fin: 05/06/2019
La educación para la paz en el País Vasco: El desarrollo desigual de las aproximaciones éticas e históricas de un pasado difícil.
Nombre del congreso: La educación para la paz en el País Vasco: El desarrollo desigual de las aproximaciones éticas e históricas de un pasado difícil. / País: España / Nombre publicación: La educación para la paz en el País Vasco: El desarrollo desigual de las aproximaciones éticas e históricas de un pasado difícil. / Fecha inicio: 05/11/2018 / Fecha fin: 10/11/2018
Ten narrative keys to De-Normalize Violence in Historical Accounts.
Nombre del congreso: Ten narrative keys to De-Normalize Violence in Historical Accounts. / Ciudad: Belfast / País: Irlanda / Nombre publicación: Ten narrative keys to De-Normalize Violence in Historical Accounts. / Fecha inicio: 04/04/2018 / Fecha fin: 07/04/2018
Understanding Political Violence through History Education.
Nombre del congreso: Understanding Political Violence through History Education. / Ciudad: Rotterdam / País: Holanda / Nombre publicación: Understanding Political Violence through History Education. / Fecha: 17/05/2016
Political violence in history education resources and practices in Spain, Colombia, and the United States.
Nombre del congreso: Political violence in history education resources and practices in Spain, Colombia, and the United States. / Ciudad: Santos / País: Brasil / Nombre publicación: Political violence in history education resources and practices in Spain, Colombia, and the United States. / Fecha inicio: 05/11/2015 / Fecha fin: 10/11/2015
Teacher Understandings of Political Violence Represented in National Histories.
Nombre del congreso: Teacher Understandings of Political Violence Represented in National Histories. / Ciudad: New York / País: Estados Unidos De America / Nombre publicación: Teacher Understandings of Political Violence Represented in National Histories. / Fecha inicio: 24/07/2015 / Fecha fin: 26/07/2015
Narratives of Peace and Conflict as Tools for Peace Education in Colombia and the Basque Country.
Nombre del congreso: Narratives of Peace and Conflict as Tools for Peace Education in Colombia and the Basque Country. / Ciudad: Liverpool / País: Reino Unido / Nombre publicación: Narratives of Peace and Conflict as Tools for Peace Education in Colombia and the Basque Country. / Fecha inicio: 01/07/2015 / Fecha fin: 03/07/2015
Examining Textbook Representations and Teacher Understandings of Political Violence in National Histories: Interrogating The Trail of Tears.
Nombre del congreso: Examining Textbook Representations and Teacher Understandings of Political Violence in National Histories: Interrogating The Trail of Tears. / Ciudad: Chicago / País: Estados Unidos De America / Nombre publicación: Examining Textbook Representations and Teacher Understandings of Political Violence in National Histories: Interrogating The Trail of Tears. / Fecha inicio: 16/04/2015 / Fecha fin: 20/04/2015
Narratives of Victimization in Political Violence as Tools for Peace Education.
Bermudez Velez, Angela; PADILLA MENDEZ, ANGELICA LUCIA; GANTXEGI MADINA, IRENE
Nombre del congreso: Narratives of Victimization in Political Violence as Tools for Peace Education. / Ciudad: Lund / País: Suecia / Nombre publicación: Narratives of Victimization in Political Violence as Tools for Peace Education. / Fecha inicio: 04/12/2014 / Fecha fin: 06/12/2014
Making violence visible: Accounts of the Spanish Civil War in current history textbooks
Nombre del congreso: Making violence visible: Accounts of the Spanish Civil War in current history textbooks / Ciudad: Pasadena, California / País: Estados Unidos De America / Nombre publicación: Making violence visible: Accounts of the Spanish Civil War in current history textbooks / Fecha: 01/11/2014
Echoes of Hurt: How Victims of Political Violence Are Represented In Spanish History Textbooks
Nombre del congreso: Echoes of Hurt: How Victims of Political Violence Are Represented In Spanish History Textbooks / Ciudad: Montreal / País: Canada / Nombre publicación: Echoes of Hurt: How Victims of Political Violence Are Represented In Spanish History Textbooks / Fecha: 01/10/2013
Intellectual Rigor & Ethical Reflection in the Representation of Political Violence in History Textbooks in Spain and USA
Nombre del congreso: Intellectual Rigor & Ethical Reflection in the Representation of Political Violence in History Textbooks in Spain and USA / Ciudad: San Antonio, Texas / País: Estados Unidos De America / Nombre publicación: Intellectual Rigor & Ethical Reflection in the Representation of Political Violence in History Textbooks in Spain and USA / Fecha: 01/10/2012
Values And Emotions In Understanding Historical Conflict
Nombre del congreso: Values And Emotions In Understanding Historical Conflict / País: China / Nombre publicación: Values And Emotions In Understanding Historical Conflict / Fecha: 01/10/2011
A Socio cultural Perspective of the Challenges of Engagning in Controversial Conversations in the History Classroom
Nombre del congreso: A Socio cultural Perspective of the Challenges of Engagning in Controversial Conversations in the History Classroom / País: Estados Unidos De America / Nombre publicación: A Socio cultural Perspective of the Challenges of Engagning in Controversial Conversations in the History Classroom / Fecha: 15/01/2011
Negotiating Cultural Narratives and Social Identities in Learning and Arguing About Past and Present
Nombre del congreso: Negotiating Cultural Narratives and Social Identities in Learning and Arguing About Past and Present / Nombre publicación: Negotiating Cultural Narratives and Social Identities in Learning and Arguing About Past and Present / Fecha inicio: 28/10/2010 / Fecha fin: 30/10/2010
Positioning in the Process of Deliberating Controversial Ethical and Political Issues.
Nombre del congreso: Positioning in the Process of Deliberating Controversial Ethical and Political Issues. / País: Estados Unidos De America / Nombre publicación: Positioning in the Process of Deliberating Controversial Ethical and Political Issues. / Fecha: 01/10/2007
Challenges in Assessing Productivity in Controversial Conversations
Nombre del congreso: Challenges in Assessing Productivity in Controversial Conversations / Nombre publicación: Challenges in Assessing Productivity in Controversial Conversations / Fecha: 01/10/2007
Intellectual Rigor, Ethical Reflection and Emotional Engagement in Facing History and Ourselves
Nombre del congreso: Intellectual Rigor, Ethical Reflection and Emotional Engagement in Facing History and Ourselves / País: Estados Unidos De America / Nombre publicación: Intellectual Rigor, Ethical Reflection and Emotional Engagement in Facing History and Ourselves / Fecha: 01/10/2007
Tools for Critical Deliberation About Social Conflict
Nombre del congreso: Tools for Critical Deliberation About Social Conflict / Nombre publicación: Tools for Critical Deliberation About Social Conflict / Fecha: 01/02/2006
Making Use of Contradictions? The Discursive Dynamics of Controversial Conversations
Nombre del congreso: Making Use of Contradictions? The Discursive Dynamics of Controversial Conversations / Nombre publicación: Making Use of Contradictions? The Discursive Dynamics of Controversial Conversations / Fecha: 01/02/2006
The Assessment of Adolescents? Social Awareness and Critical Thinking: Issues of Culture, Context, and Development
Bermudez Velez, Angela; Feigenberg, L.; King, M.
Nombre del congreso: The Assessment of Adolescents? Social Awareness and Critical Thinking: Issues of Culture, Context, and Development / País: Reino Unido / Nombre publicación: The Assessment of Adolescents? Social Awareness and Critical Thinking: Issues of Culture, Context, and Development / Fecha: 01/10/2005
Methods to Assess How Students Understand Their Choices in Situations of Discrimination, Ostracism, and Exclusion.
Bermudez Velez, Angela; Feigenberg, L.; Selman, Robert; Barr, D.; King, M.
Nombre del congreso: Methods to Assess How Students Understand Their Choices in Situations of Discrimination, Ostracism, and Exclusion. / País: Canada / Nombre publicación: Methods to Assess How Students Understand Their Choices in Situations of Discrimination, Ostracism, and Exclusion. / Fecha: 01/02/2005
Nombre del congreso: Like walking on a Tight-rope: Critical discourses on self and others responsibility. / País: Estados Unidos De America / Nombre publicación: Like walking on a Tight-rope: Critical discourses on self and others responsibility. / Fecha: 01/05/2004
Understanding ostracism and discrimination: Social awareness and its assessment.
Bermudez Velez, Angela; Selman, Robert; King, M.; Feigenberg, L.; Barr, D.
Nombre del congreso: Understanding ostracism and discrimination: Social awareness and its assessment. / País: Estados Unidos De America / Nombre publicación: Understanding ostracism and discrimination: Social awareness and its assessment. / Fecha: 01/02/2004
Explicaciones Causales e Intencionales en Estudiantes de Historia
Nombre del congreso: Explicaciones Causales e Intencionales en Estudiantes de Historia / País: Colombia / Nombre publicación: Explicaciones Causales e Intencionales en Estudiantes de Historia / Fecha: 01/03/2000
Educación Histórica y Construcción de Paz. Programa Adi-Adian y Comunidad de Aprendizaje 2022
Bermudez Velez, Angela; Bilbao Alberdi, Galo; Druliolle, Vincent; Martínez Contreras, Fco. Javier; SAEZ DE LA FUENTE ALDAMA, IZASKUN; Urrutia Asua, Gorka
Resumen: GOBIERNO VASCO. DEPARTAMENTO DE IGUALDAD, JUSTICIA Y POLÍTICAS SOCIALES / Fecha inicio: 01/01/2022 / Fecha fin: 31/12/2022
EARS(ÉTICA) IT1580-22
Bermudez Velez, Angela; Arbiol Oñate, Iñigo; Arellano Yanguas, Javier; Bermeo Osorio, Julian D; Bilbao Alberdi, Galo; Caballero Santos, Sergio; Druliolle, Vincent; gomez fortes, braulio; LANCEROS MENDEZ, JOSE FRANCISCO; MARTINEZ ARELLANO, CECILIA; Martínez Contreras, Fco. Javier; Pardo Sauvageot, Eric; RASMUSSEN, STEFFEN BAY; SAEZ DE LA FUENTE ALDAMA, IZASKUN; SASIA SANTOS, PEDRO MANUEL
Resumen: GOBIERNO VASCO. DEPARTAMENTO DE EDUCACIÓN / Fecha inicio: 01/01/2022 / Fecha fin: 31/12/2025
Talleres de producción de material pedagógico para la educación de la memoria y la conciencia histórica sobre el pasado violento de Euskadi
Resumen: GOBIERNO VASCO. DEPARTAMENTO DE IGUALDAD, JUSTICIA Y POLÍTICAS SOCIALES / Fecha inicio: 01/10/2021 / Fecha fin: 31/08/2022
Apoyo al trabajo de las Comunidades de Aprendizaje sobre enseñanza de la ética y Memoria y Cultura de Paz.
SAEZ DE LA FUENTE ALDAMA, IZASKUN; Bermudez Velez, Angela; Bilbao Alberdi, Galo
Resumen: BBVA / Fecha inicio: 01/09/2021 / Fecha fin: 31/12/2023
Programa de trabajo compartido con las tres universidades vascas para contribuir en la mejora de la convivencia. 2021
Bermudez Velez, Angela; Bilbao Alberdi, Galo; Intxaurbe Vitorica, José Ramón; Martínez Contreras, Fco. Javier; PENA MARDARAS, Mª CRISTINA; SAEZ DE LA FUENTE ALDAMA, IZASKUN; Urrutia Asua, Gorka
Resumen: GOBIERNO VASCO. DEPARTAMENTO DE IGUALDAD, JUSTICIA Y POLÍTICAS SOCIALES / Fecha inicio: 01/01/2021 / Fecha fin: 31/12/2021
Rutas de desencanto: testimonios de renuncia a la violencia política y claves críticas para su des-legitimación (DES-VIOS-1)
Bermudez Velez, Angela; Bilbao Alberdi, Galo; Martínez Contreras, Fco. Javier; SAEZ DE LA FUENTE ALDAMA, IZASKUN
Resumen: Gobierno Vasco Lehendakaritza / Fecha inicio: 01/09/2020 / Fecha fin: 31/08/2021
Diseño, desarrollo y ejecución de la contribución compartida de las Universidades al Plan de Convivencia y Derechos Humanos 2017-2020. Año 2020
Bermudez Velez, Angela; Arellano Yanguas, Javier; Bilbao Alberdi, Galo; Intxaurbe Vitorica, José Ramón; Martínez Contreras, Fco. Javier; PENA MARDARAS, Mª CRISTINA; SAEZ DE LA FUENTE ALDAMA, IZASKUN; Urrutia Asua, Gorka
Resumen: Gobierno Vasco Lehendakaritza / Fecha inicio: 01/01/2020 / Fecha fin: 31/12/2020
Ethics for social transformation in the digital age: strengthening CAE's responsiveness to new demands (BBVA)
Martínez Contreras, Fco. Javier; Arellano Yanguas, Javier; Bermudez Velez, Angela; Bilbao Alberdi, Galo; CANARIAS FERNANDEZ-CAVADA, JORGE; Caro Rey, Jonatan; CASTELLS AZPILICUETA, Ainhoa Castells; ETXEZARRETA ODRIOZOLA, JOSE IGNAZIO; MARTINEZ ARELLANO, CECILIA; NAVARRO PICABEA, ITZIAR; SAEZ DE LA FUENTE ALDAMA, IZASKUN; SASIA SANTOS, PEDRO MANUEL
Resumen: BBVA / Fecha inicio: 01/01/2019 / Fecha fin: 31/12/2023
Diseño, desarrollo y ejecución de la contribución compartida de las Universidades al Plan de Convivencia y Derechos Humanos 2017-2020. Año 2019.
Resumen: Gobierno Vasco Lehendakaritza / Fecha inicio: 01/01/2019 / Fecha fin: 31/12/2019
Ethics for social transformation in the digital age: strengthening CAE's responsiveness to new demands
Martínez Contreras, Fco. Javier; Almazán Gómez, Adrián; Arellano Yanguas, Javier; ARRIETA HERAS, MARIA BEGOÑA; Audikana Arriola, Ander; Bermudez Velez, Angela; Bilbao Alberdi, Galo; CANARIAS FERNANDEZ-CAVADA, JORGE; Caro Rey, Jonatan; CASTELLS AZPILICUETA, Ainhoa Castells; Echaniz Barrondo, María Aranzazu (Arantza); ETXEZARRETA ODRIOZOLA, JOSE IGNAZIO; LANCEROS MENDEZ, JOSE FRANCISCO; MARTINEZ ARELLANO, CECILIA; NAVARRO PICABEA, ITZIAR; ONA SAENZ, JON; PENA MARDARAS, Mª CRISTINA; Riezu Arregui, Xabier; SAEZ DE LA FUENTE ALDAMA, IZASKUN; SASIA SANTOS, PEDRO MANUEL; Viguri Axpe, Miguel Ramón
Resumen: Compañía de Jesús Provincia de España; Benevolentia; BBVA / Fecha inicio: 01/01/2019 / Fecha fin: 31/12/2021
Exhibiciones de Violencia: El potencial de los museos para generar una comprensión crítica de la violencia y educar para la paz.
Resumen: BBVA / Fecha inicio: 01/09/2018 / Fecha fin: 31/10/2019
Re-conciliando: Anaálisis de los procesos de reconciliaciíb en el Pais Vasco y Colombia
ARRIETA FRUTOS, FELIX; ARAGON AMONARRIZ, CRISTINA; Bermudez Velez, Angela; Bilbao Alberdi, Galo; Etxeberria Mauleon, Xabier; Intxaurbe Vitorica, José Ramón; Iturrioz Landart, Cristina; LANDABEREA ABAD, EIDER; NARVAIZA CANTIN, LOREA; PARDO IZAL, JOSE JAVIER; USON GONZALEZ, IKER
Resumen: Universidad de Deusto; Diputación Foral de Gipuzkoa; Gobierno Vasco - Eusko Jaurlaritza / Fecha inicio: 01/01/2018 / Fecha fin: 31/12/2019
Proyecto metodología para la elaboración de memorias institucionales
SAEZ DE LA FUENTE ALDAMA, IZASKUN; Arellano Yanguas, Javier; Bermudez Velez, Angela; Bilbao Alberdi, Galo; Eguíluz Morán, Andoni; Fernández Álvarez, Lorena; Intxaurbe Vitorica, José Ramón; LUZURIAGA GABIÑA, MERTXE; Marín Paredes, José Antonio; MARTINEZ RUEDA, NATXO; NAVARRO PICABEA, ITZIAR; Pagola Carte, Juan; Riezu Arregui, Xabier; Urrutia Asua, Gorka
Resumen: Gobierno Vasco Lehendakaritza / Fecha inicio: 01/01/2018 / Fecha fin: 21/02/2019
Memorias institucionales de la violencia terrorista y reconciliación
SAEZ DE LA FUENTE ALDAMA, IZASKUN; Arellano Yanguas, Javier; Bermudez Velez, Angela; Riezu Arregui, Xabier
Resumen: Compañía de Jesús Provincia de España / Fecha inicio: 01/05/2017 / Fecha fin: 30/09/2018
DIRS - COFUND
URIARTE CUEVAS, OSANE; ABRISQUETA URIARTE, JOANA; ACHUTEGUI RODRIGUEZ, NEREA; ALBAREDA VIVO, LAURA; ALONSO VICARIO, AINHOA; AMAYRA CARO, IMANOL; Angarita Zapata, Juan S.; ARAGON AMONARRIZ, CRISTINA; Arellano Yanguas, Javier; BAHILLO MARTINEZ, ALFONSO; BAKIC, SONJA; BARTOLOME PERAL, EDURNE; BAYON MARTIN, FERNANDO; Bermudez Velez, Angela; BORGES HERNANDEZ, CRUZ ENRIQUE; Calvete Zumalde, Esther; CARO GONZALEZ, ANTONIA; CIGLIANA, FEDERICA; CUENCA AMIGO, JAIME; de la Cruz Ayuso, Cristina; ELLIS MONTALBAN, Paloma Blanca; ELSAYED, Amgad; ENCISO SANTOCILDES, MARTA; Galardi URIBARRI, Mayte; GARAIZAR SAGARMINAGA, PABLO; GARCIA BRINGAS, PABLO; García-Zapirain Soto, Begonya; GHIDONI, ELENA; GOMEZ ISA, FELIPE; GOMEZ SANCHEZ, Davinia; GOMEZ URQUIJO, LAURA; GONZALEZ FERNANDEZ, OSCAR; Hernandez Jayo, Unai; HERNANDEZ LLONA, IRAIDE; Jovanovic, Rodoljub; Kanellopoulou, Ioanna; LARREA ARANGUREN, MIREN; LETAMENDI MEMBIBRE, IKER; LOPEZ DE IPIÑA GONZALEZ DE ARTAZA, DIEGO; MAGAZZINI, TINA; MARTIN ANDONEGUI, CRISTINA; MORENO MONTES, MANUEL; Morondo Taramundi, Dolores; MUGARRA ELORRIAGA, AITZIBER; NUNES RODRIGUES, GLORIA ALEXANDRA; OJEDA DEL POZO, NATALIA; Ondrušková, Jitka; Onieva Caracuel, Enrique; PATETTA, VALENTINA; Pérez de las Heras, Beatriz; REBERNIK, NATASA; Rodríguez Pérez, María Pilar; ROSCA, MARIANA; RUIZ VIEYTEZ, EDUARDO JAVIER; Santana Cabello, Carlos; SOLABARRIETA EIZAGUIRRE, JOSU; TARRAGONA FENOSA, LAIA; TOMAS MARTINEZ, GEMA; TUPAREVSKA, ELENA; URIEN GERRIKAETXEBARRIA, IZASKUN; Wagner Dal Borgo, Rodrigo; ZABALA ITURRIAGAGOITIA, JON MIKEL; ZABALETA URBIETA, INGE; ZUBIAURRE ELORZA, LEIRE
Resumen: Universidad de Deusto; Comisión Europea / Fecha inicio: 01/01/2016 / Fecha fin: 31/01/2021
INTRODUCCION A LA EDUCACIÓN PARA LA PAZ Y CONVIVENCIA EN EL AMBITO UNIVERSITARIO- PROYECTO AHOTSAK
Pagola Carte, Juan; Berasategi Zeberio, Miren; Bermudez Velez, Angela; Riezu Arregui, Xabier; USON GONZALEZ, IKER
Resumen: Gobierno Vasco - Eusko Jaurlaritza / Fecha inicio: 31/12/2015 / Fecha fin: 30/06/2016
De-normalizing violence: Reflective history education and the development of a critical understanding of political violence in youth - ERC StG Writing. Ref: EUIN2015-62701
Resumen: Ministerio de Economía y Competitividad / Fecha inicio: 01/02/2015 / Fecha fin: 30/11/2016
Acciones Marie Curie "Social Studies Teachers' Understanding an Ethical Discussion of Political Violence and Nonviolence"
Resumen: UNION EUROPEA / Fecha inicio: 01/09/2012 / Fecha fin: 31/08/2016
Sello Deusto Research Social Impact 2022 para la Comunidad de aprendizaje sobre Memoria, educación histórica y construcción de paz en Euskadi
Tipo Mérito: Mérito De Investigación / Fecha inicio: 10/05/2022 / Fecha fin: 13/06/2022
Marie Curie Carrer Integration Grant
Tipo Mérito: Mérito De Investigación / Fecha inicio: 01/01/2012 / Fecha fin: 01/01/2016
Juan de la Cierva Postdoctoral Fellowship
Tipo Mérito: Mérito Docente / Fecha inicio: 01/01/2011 / Fecha fin: 01/01/2014
Spencer Research Grant
Tipo Mérito: Mérito De Investigación / Fecha inicio: 01/01/2013 / Fecha fin: 01/01/2014
Basque Goverment research grant
Tipo Mérito: Mérito De Investigación / Fecha: 01/01/2012
Edmund J. Curley Scholarship
Tipo Mérito: Mérito Académico / Fecha inicio: 01/01/2007 / Fecha fin: 01/01/2008
Gift of the Time Dissertation Grant
Spencer Dissertation Fellowship
Tipo Mérito: Mérito Académico / Fecha inicio: 01/01/2006 / Fecha fin: 01/01/2008
Dean?s Summer Fellowship Award
Tipo Mérito: Mérito Académico / Fecha: 01/01/2007
Spencer Research Training Grant
Tipo Mérito: Mérito Académico / Fecha inicio: 01/01/2003 / Fecha fin: 01/01/2006
Advanced Doctoral Fellowship
Tipo Mérito: Mérito Académico / Fecha inicio: 01/01/2005 / Fecha fin: 01/01/2006
Dean's Summer Fellowship Award
Tipo Mérito: Mérito Académico / Fecha: 01/01/2005
Gregory R. Anrig Fellowship
Tipo Mérito: Mérito Académico / Fecha inicio: 01/01/2002 / Fecha fin: 01/01/2004
Fulbright Foreign Student Fellowship
Tipo Mérito: Mérito Académico / Fecha inicio: 01/01/2001 / Fecha fin: 01/01/2003